Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Homotianen

#221 Re: Avioliitto on Jumalan säätämä miehen ja naisen välinen sopimus - kiistäminen kapinaa Jumalaa vas

19.03.2013 11:10

Vastaukset

Jukka Paakkanen

#228 Re: Re: Avioliitto on Jumalan säätämä miehen ja naisen välinen sopimus - kiistäminen kapinaa Jumalaa

2013-03-19 12:35:21

#221: Homotianen - Re: Avioliitto on Jumalan säätämä miehen ja naisen välinen sopimus - kiistäminen kapinaa Jumalaa vas

Hyvä lähimmäinen, arvostan rohkeuttasi ilmaista mielipiteesi - arvostaisin sitä vieläkin enemmän, jos tekisit sen omalla nimelläsi. Hyväksyn täysin mielipiteesi ja ymmärrän kannanottosi. Katsomme elämää niin erilaisista näkövinkkeleistä. Mielipiteisiin meillä on kaikilla yhtäläiset oikeutemme. Se on suvaitsevaisuutta. Jumala oli, on ja tulee olemaan sama Jumala eilen, tänään ja huomenna. Jumalan luomana ihmisenä emme voi muuttaa Jumalan mieltä - uskova ihminen ei voi julistaa toisille ihmisille muuta totuutta Jumalan tahdosta ja mielestä kuin sen, jonka Hän on meille itse ilmoittanut Raamatussa. Jumala itse on ilmoittanut, että Hän tarkkaa omaa Sanaansa. Jeesuksen elämä ja vaellus ihmisten keskuudessa toteutui täysin ennalta ilmoitettujen Jumalan Sanojen mukaisesti, jotka Jumala oli ihmisille profeettojen suilla ilmoittanut ja jotka ihmiset olivat kirjanneet ylös. Jumalan Sanassaan ilmoittamat asiat tulevat toteutumaan Hänen vaikutuksestaan myös tulevaisuudessa Raamatun ilmoituksen mukaisesti. Kristityiksi itseään kutsuvien eli Raamatun ilmoituksen mukaiseen Jumalaan uskovien mukaan Raamattu on Jumalan Pyhä Sana. Uskovat pitävät Raamatun tekstejä Jumalan vaikutuksesta syntyneinä ja Raamattuun aikanaan valittuja tekstejä Jumalan Pyhän Hengen vaikutuksesta Raamattuun valikoituneina pyhinä teksteinä. Olen samaa mieltä muiden uskovien kanssa, että elävä ja kaikkivaltias Jumala on vaikuttanut Raamattuun tahtonsa mukaiset tekstit meille Häneen uskoville opiksi ja ohjaajaksi Jumalan tahdon tuntemiseen. Raamattu ilmoittaa, että kaikki ihmiset ovat syntisiä ja vailla pelastusta ilman Jumalan meille tarjoamaa sovitusta uskon kautta Jeesuksessa Kristuksessa. Homoseksuaalisuus ei ole sen merkityksellisempi ihmisen Jumalasta erottava synti kuin mikään muukaan Raamatussa luetelluista synneistä - olemme kaikki syntisiä. Ihmiselle oleellista on se, että synnintunnon synnyttyä ottaa Jumalan armosta meille valmistaman pelastuksen vastaan ja saa uskoa Jeesuksen veren syntisen ihmisen tekemistään synneistä puhdistavaan voimaan. Jumalan Hengestä uudelleen syntymisen kautta Jumala luo tänäänkin uskovassa ihmisessä uuden mielen - tässä ja nyt. Jeesus voi vapauttaa meidät synneistämme. Hän haluaa, että luomme Hänen kanssaan aidon suhteen rukoillen. Jeesus elää! Se ei ole hokema tai fraasi vaan todellisuus tässä hetkessä. Jumala ei ole legendaa vaan kaiken ylläpitävä todellisuus tässä hetkessä. Kristittyjen Raamattu on täysin ihmisen kirjoittama kirja, mutta tekstien sisältö on Jumalalta saatua ja valikoitunutta Jumalan Pyhän Hengen ilmoitusta. Raamatun tekstejä ei ole mormoonien tapaan valmiina jumalallisina teksteinä "kiveen hakattuna" taivaasta ihmisille annettuna löydetty, vaan ne on aikalaisten ylös kirjaamia kertomuksia ja historiankirjoituksia. Kirjoittajien joukossa on ollut niin oppimattomia kuin oppineitakin. Luukkaan evankeliumin ja Apostolien teot on kirjoittanut lääkäri. Minun mielestäni Raamatun tekstit ovat ajattomia. Totuus ei muutu ajankulussa. Raamatunkäännöstyössä on oltava erittäin tarkkana, ettei muuteta alkuperäistekstien sanontojen merkityksiä - vesitetä Jumalan Sanan ilmoitusta. Näin minä uskon ja ajattelen, mutta kuten totesin aiemmin mielipiteisiin meillä on kaikilla yhtäläiset oikeutemme. Se on suvaitsevaisuutta.