Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

j

#1107 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

22.03.2013 09:49

#1104: taku - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Ok. Koen silti ongelmallisena sen, että vaikka aikuiset antaisivat toisilleenn luvan tehdä mitä haluavat, joutuvat he silti rikkomaan lakia näin tehdäkseen. Vaikka syytettä tms ei nostettaisikaan. Tämä nyt ei enää mitenkään liity tasa-arvoiseen avioliittolakiin tosin =)

Vastaukset

taku

#1116 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-03-22 10:26:26

#1107: j - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

edelleenkin avioliiton solmiminen on täysin vapaaehtoista.Ja jos pariskunta haluaa pettää toisiaan laillisesti niin tarjolla oisi rekisteröity parisuhde.Mutta kyllä tämä sikäli liittyy että en halua homoille tätä oikeutta/tai velvoitteita.Mikäli sukupuolineutraali avioliitto toteutuu on tämän mallin toteutuminen entistä vaikeampaa.Arvelen että homojen ja monen muunkin into solmia avioliitto johtuu siitä että avioliitto nähdään sellisena johon kuuluu  vaan oikeuksia jotka tulevat kuin manulle illallinen.Ajatus siitä että avioliittoon kuuluu myös VELVOLLISUUKSIA on täysin vieras.Itse ajattelen niin että Jumala oon asettanut avioliiton solmimiselle useita ehtoja.En itse tarkkaan tiedä mitä nämä ehdot ovat muttta arvelisin että ainakaan eronneet eivät voi solmia uutta avioliittoa.Nämä on tietysti vaikeita asioita ja on tietysti mahdollista että olen täysin väärässä.Jos lukee kirkkoisien näkemyksiä avioliitosta niin veikkaan että maksimissaan muutama prosentti suomalaisista täyttää ne ehdot joita kirkkoisät ovat avioliitolle asettaneet.Mutta hekin olivat vain erehtyväisiä ihmisiä