Tuplarippileirien poistaminen Kangasalan seurakunnasta

Kommentoitu viesti

SenniS

#7

14.05.2013 20:35

Itselläni ei ole kokemuksia tuplaripareista. Mutta kuten toisaalla on todettu, muualla on myös toimivia suuria ripareita. Tuleeko ikinä toimimaan Kangasalla, sitä en tiedä, mutta kannattaa yrittää ottaa mallia toimivista malleista.
Millaisia tuplaleirit Kangasalla ovat olleet; onko yksi iso ryhmä / opetukset erikseen, muu yhdessä / kaksi täysin eri ryhmää? Onko jako kiinteä vai vaihdellaanko ryhmäkokoonpanoja?

Askon ehdotus isosten laittamisesta leiriläisten huoneisiin on minusta hyvä. Itselläni on siitä positiivisia kokemuksia. Mielestäni ei myöskään ole vaarallista, jos kaikki eivät kaikkien kanssa tule ylimmiksi ystäviksi; tärkeintä on että kaikki tulevat joidenkin isosten ja vetäjien toimesta kohdatuiksi (ja löytävät edes jokusen uuden kaverin). Nimien opettelussa auttavat pienet käytännön kikat kuten nimilaput ja nimien tietoinen opettelu ja toistelu (tiedän, siitä huolimatta haastava tehtävä).

Tuplaleireihin on myös syynsä. Korjatkaa, jos mulla on väärä käsitys, mutta oon ymmärtäny että ajatus siitä, että talossa olisi samaan aikaan samanikäistä väkeä on koettu järkevämpänä kuin se, että olisi riparia ja lastenleiriä samaan aikaa... Isoa taloa ei tietenkään kannata pitää puoliksi tyhjillään! (Tietysti voi miettiä, mitä leirejä voisi olla samaan aikaan. Onko esimerkiksi diakoniatyöllä kesällä leirejä?)
Annin kanssa olen samaa mieltä siitä, että uusi luokkatila ei missään nimessä jää turhaksi. Se on tosi iloittu, hieno ja käytännöllinen tila. Mahdollistaa/helpottaa esimerkiksi juttuja, joissa toisen luokkatilan tolppa rajoittaa...

Vastaukset


Vieras

#8

2013-05-14 20:40:38

Olen kuullut, että olisi vetäjistä kiinni toimiiko lastenleiri ja rippis yhtä aikaa. Voisihan tätäkin kysyä, että ketkä olisi valmiita pitämään 25 hengen rippikoulun ja lasten leirin yhtä aikaa ja he pitäisivät sitten leiriä yhtä aikaa? Yksi kokeilu?