Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#16455

29.06.2013 10:17

Minulla ei ole mitään samaa sukupuolta olevia pareja vastaan mutta mielestäi avioliitto ei liity heidän kumppanuuteensa mitenkään. Se on kirkollinen toimitus ja kirkko on mennyt syvälle toimiessaan omaa aiempaa jyrkkää käsitystään vastaan vihkiessää homopareja pyhään avioliittoon. Itse en edes usko Jumalaan enkä täten pyhän toimituksen painoarvoo mutta selkeästi kirkko sotii itseään vastaan homoliittojen hyväksymisessä. Rappiota, sanon minä! :)

Vastaukset


Vieras

#16456 Re:

2013-06-29 11:33:35

#16455: -

Saas havaata haluavatko päätäjät entisen Neukkulan tielle. Hehän sen jo ovat kokeneet mitä seurasi, kun kirkot poltettiin ja muutettiin juottoloiksi!

Tais Putin hymyyllä itsekseen, kun näki meidän Setalaaset huhtomas, aiva kun olis jo liponu huuliaan..:D "Rappiolla on hyvä olla?"

 


Vieras

#16460 Re:

2013-06-29 12:46:46

#16455: -

 

 

 

 

 

Avioliittoon vihkiminen on uskonnollinen toimitus vain niiden uskonnollisten yhteisöjen toimittamana, joille eduskunta on antanut vihkimisoikeuden. Maistraattien toimittamien ei-uskonnollisten siviilivihkimisten määrä kasvaa jatkuvasti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Vieras

#16492 Re:

2013-06-30 09:29:42

#16455: -

Avioliitto ei ole kirkollinen toimitus. Se voi olla kirkollinen toimitus. Yli 40 prosenttia suomalaisista avioliitoista solmitaan maistraatissa.

 

Kirkko ei myöskään omista avioliittokäsitettä tai päätä avioliittolaista. Kirkolla on ainoastaan oikeus vihkiä aviopareja. Ja se oikeus on myös maistraatilla.

 

Jos avioliittolaki muutetaan sukupuolineutraaliksi, kirkko voi halutessaan kieltäytyä vihkimästä samaa sukupuolta olevia pareja. Se olisi tietysti melko ihmisvastaista ja syrjivää, mutta ainahan ihmiset ovat jumaliensa nimissä tehneet ikäviä asioita.