Romaninaisten hameraha poistettava

Kommentoitu viesti

Frans Nikkinen
Kuopio

#10 TARKOITETTU VALTAVÄESTÖLLE

05.09.2008 00:26

olen samaa mieltä että valtavaestön kuuluisi saada kanssa rahaa "kansallispukuihinsa" mutta.. minusta teidän tulisi sitten käyttää jokapäivä niitä eikä vain joka toinen päivä ja meillä romaneilla on monta sataa vuotta vanha kulttuuri.. että eikö myös valtavaestön pitäisi sitten pitää yllään sitä vanhaa kulttuuriaan mikä heillä on ollu.. esim. ennen naimisiin menoa jos on nainen harrastanut sukupuoli yhteyttä niin hänet tulisi laittaa jalkapuuhun.. jne jne. mutta meillä romaneilla taas on sama kulttuuri voimassa mikä on on ollut jo kauan ei se ole muuttunut kuten valtaväestöllä.. ja romani nainen käyttäää hamettaan joka päivä. Tuohon Antti Karpin kommenttiin niin kyllä me haluaisimme tehdä töitä mutta kun meille ei anneta töitä miten tehdä kenessä siis syy valtaväestössä vai romaneissä ??. Romanit ovat samalla tavalla Antti suomenkansalaisia kuin sinäkin sinusta voi tulla presidentti ja myös minusta.

Vastaukset

Näpsä

#37 Re: TARKOITETTU VALTAVÄESTÖLLE

2011-05-02 12:12:48

#10: Frans Nikkinen - TARKOITETTU VALTAVÄESTÖLLE

Minäkin käytän vaatteitani joka päivä. Kuvittele, ihan oikeasti JOKA PÄIVÄ! Silti en saa valtiolta penniäkään vaatehankintoihini, minun on hankittava ne itse. Ja työttömyydelläni sekä alle 500 euron kuukausituloillani, ei ole minkään valtakunnan merkitystä asiaan. Tämänhetkinen taloudellinen tilanteeni on aivan riittävä asumiseen, laskunmaksuun, ruoka- sekä hygieniatuotehankintoihin, vaatteisiin, sairaanhoito- sekä lääkekustannuksiin, joukkoliikenteen käyttöön sekä harrastus ja virkistystoimintaan.

Se on yksi helvatan yhdentekevyys, onko se sama hame päällä 365 vuorokautta vuodessa, vai onko tänä aikana käytössä kaksi hametta!!


Vieras

#50 Re: TARKOITETTU VALTAVÄESTÖLLE

2012-01-21 11:45:50

Kyllä me tiedämme mistä johtuu se, ettei romaneille anneta töitä, siitä ei tarvitse keskustella. Sen sijaan voitaisiin keskustella siitä, että jos romanit ovat tasa-arvoisia Suomen kansalaisia siinä kuin kaikki muutkin, miksi he saavat siis mokomaa avustusta. Ei ole heidän kulttuurinsa sen kummempaa kuin muidenkaan, joten tukirahat pois, tai sitten vaaterahaa kaikille kansalaisille.