Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#34878 Re: Re: Re:

10.05.2014 20:25

#34873: - Re: Re:

Onko ykkönen, kakkonen paikalla?

Apologiaforumin pääpuhujan John C. Lennoxin mukaan uusateistit määrittelevät sanan "usko" uudelleen. Heille usko on sitä, mitä tavallisesti kutsuttaisiin sokeaksi uskoksi, siis uskoksi vailla todisteita tai jopa vastoin todisteita. Lennoxin mukaan usko voi kuitenkin olla myös perusteltua, silloin kuin se perustuu todisteisiin. Ja tällaista kristillinen usko juuri on. (Uusi Tie 18/2014)

Luettuani tuon olen sitä myös miettinyt. Ei-uskova henkilö ei ehkä tiedä sitä, että tuo hänen tilanteensa on hyvin tuttu asia uskovalle, koska onhan uskovakin ennen uskoontuloa ajatellut asiasta aivan samoin kuin ei-uskovakin ajattelee.

Usko ja sen todisteet. Kyllä ainakin uskovalle itselle on suurikin todiste Jumalasta se, että Hän antaa myös voiman ja muutkin tykötarpeet, kyllä kaiken tarpeellisen, ei mitään ylimääräistä, jota tosin ei tarvitakaan. Kaikilla uskovilla ei ehkä kaikki mene ihan saman kaavan mukaisesti, yksilöitä ollaan.

Tosta kehäpäätelmästä vaan sen verran, että koko sana ei ole kristillistä sanastoa ollenkaan, joten sen voisi korvata esimerkiksi sanalla epäusko, sitähän se on tarkemmin ajateltuna. Raamatussa kehotus uskomaan, ei kehäpäättelemään. Raamattu on totta, sielunvihollinen soppaa hämmentää, Jeesus Kristus haluaa meidän parasta. On muistettava Jumalan hyvyys ja ihmisen pahuus, tämä on tärkeä lähtökohta. Kiitos Herralle!

(kolomas)

Vastaukset


Vieras

#34880 Re: Re: Re: Re:

2014-05-10 20:53:33

#34878: - Re: Re: Re:

Hyvää myöhäisiltaa kolomas! Olen täällä 'datsalla saanut tavarat paikoillensa, kylpenyt ja viritellyt läppäriä eri asentoihin etsien paikkaa , missä parhaiten yhteys 'tikun' kanssa pelaisi. Nyt pelaa.

Uskosta ja uskoon tulosta tulee mieleen omat kokemukset. Olin alle 20 v. kun ensimäisen kerran koin, että on 'etsikkoaika'. No miehän ajattelin kuitenkin, että en mie nyt tahdo, vaan haluan nähdä maailmaa. No sitäpä tuli sitten nähtyä n. 15 vuotta, kun sitten eteen tuli niin tiukat ajat, että oli apua pyydettävä Jumalalta, ihan näillä sanoilla: Mua auta, Herra, mä toivon vaan, vaikkei ois toivoa ollenkaan. En päästä sua, ennen kuin mua käyt siunaamaan. Se on virrestä 631.
(kakkonen)

Kävisikö iltavirreksi tänään.

http://www.youtube.com/watch?list=RDKVRyVJkU7z8&v=KVRyVJkU7z8