Vaasan musiikkiluokkien puolesta

Kommentoitu viesti


Vieras

#1705 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

21.12.2012 11:50

#1704: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Sellainen alainen joka huomaa ylemmän virheen on aina kiusallinen mutta hallintaan ja ammattitaitoon kuuluu tällainen asia. On ylemmän virkamiehen taidoista kiinni pystyykö hän hallitsemaan ja hyödyntämään tilannetta. Jos ei pysty hyödyntämään pitää alainen vaientaa.
Vaientamiseen on viisi tehokasta tapaa. Pääsäkseen kohtaan viisi, on kuitenkin läpikäytävä kohdat 1-4 sillä muuten ilman syytä tapahtuva erottaminen huomattaisiin lainvastaisena ja saattaa kääntyä erotusprosessin alullepanijaa vastaan. Huonossa tapauksessa erotusprosessin alullepanija tulee itse erotetuksi.

Tapa numero 1. on tehdä asiat alaiselle mahdollisimman vaikeaksi jolloin hän ajan mittaan hakeutuisi itse toiseen työpisteeseen.

Tapa numero 2. Kääntää ympäristö kyseistä alaista vastaan esim. kääntämällä asioita päälaelleen. Kun alainen huomaa ylemmän virkamiehen virheen niin otetaan alainen kuulemistilaisuuteen ja annetaan varoitus ja kerätään niitä kunnes niitä on laillinen määrä irtisanomiseen.

Tapa numero 3. Uhkailu. Vääristellään asioita siten, että otetaan kunnia hyvistä asioista ja sysätään mokat alemman virkamiehen syyksi ja pidetään alainen uhanalaisessa paineessa jotta aika tekisi tehtävän ja hän eroaisi tai vaihtaisi toimipistettä tai tekisi paineen alaisena jonkin räikeän virheen.

Tapa numero 4. Hankkiudutaan itse toiseen toimipisteeseen jolloin osa ongelmista jäisi taakse ja pyritään välttämään niitä uudessa toimipisteessä.

Tapa numero 5. Luetteloidaan alaiselle järjestetyt virheet ja näytetään ne hänen virheinään jolloin hänet voidaan erottaa. Terminä käytetään luottamuspula.

Kuulostaako ylläoleva tutulta verrattuna tähän tilanteeseen?

Vastaukset


Vieras

#1710 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-12-22 11:06:14

#1705: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Tapa numero 1. on tehdä asiat alaiselle mahdollisimman vaikeaksi jolloin hän ajan mittaan hakeutuisi itse toiseen työpisteeseen.

Tapa numero 5. Luetteloidaan alaiselle järjestetyt virheet ja näytetään ne hänen virheinään jolloin hänet voidaan erottaa. Terminä käytetään luottamuspula.

Kuulostaa hyvinkin tutulta verrattuna tähän tilanteeseen?