Adressi Kolman koulun korjaamisen ja säilyttämisen puolesta

17.06.2014 04:39

onko kaikki aina mitattavissa rahalla? niikun esimerkiksi lasten hyvin vointi?

#2 Re:

17.06.2014 10:29

#1: - Niin, no ei kai se olisi ongelma, jos ei kunnalla olisi 'sata' muutakin asiaa mihin sitä rahaa tarvitaan. Rahaa kuitenkin on vain tietty määrä. Toivottavasti koulu säilyy, mutta ehdottaisin kuitenkin myös mahdollista rahakeräystä noihin korjaustöihin. Uskoisin yksityisten henkilöiden sekä jokusen paikallisen yrityksenkin olevan valmis osallistumaan, jotta koulu saataisiin kuntoon. Kuntakin varmasti osallistuu kuluihin, jos yhteisö osoittaa halunsa auttaa investoinnissa koulun säilytämiseksi.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

23.06.2014 21:04

23.06.2014 21:17

Itse voin kiitollisena todeta, että olin yksi niitä onnekkaita, jotka saivat opetuksensa pienessä kyläkoulussa. Nyt jo ovensa sulkenut Maaveden ala-aste oli mitä loistavin paikka pienellle koululaiselle käydä osa peruskoulustaan, lähellä kotia. Jos mitään mahdollisuutta kyläkoulujen säilyttämiselle on, säilyttäkää ne! Lapselle parempi, kuin isot koulut Joroisissa ja Kuvansissa ja lähellä kotia.

22.07.2014 12:54

Eihän se kyllä halpaa ole kuljettaa lapsia edestakaisin kolma-kirkonkylä-kolma. On se kumma jos ei tänä päivänä ole vara pitää kyläkouluja kun oli ennenkin. Mikähän siinä on vikana??