ILOTULITUKSET POIS YKSITYISILTÄ

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista ILOTULITUKSET POIS YKSITYISILTÄ.

Anna

#51 Re:

03.01.2015 07:31

#20: -  

 Metsästyskoira totutetaan pamahduksiin pienestä asti. Tilanne on tuolloin täysin erilainen. Ilotulitteiden kanssa pamahdus tulee usein sarjana ja ulkoa kun koira on omassa kodissa. Toki moni koiran omistaja voisi hoitaa uuden vuoden koiran kanssa paremmin, mutta hihnasta karkaava koira voi pelästyä ensimmäistä kertaa ja täysin yllättäen. 

raketit luvanvaraisiksi

#52

03.01.2015 08:58

Pelkän meluhaitan lisäksi pitää ottaa huomioon valtava ympäristön roskaantuminen, kun harvoin juhlijat keräävät niitä paukkujen ja rakettien roskia ampumispaikalta. Lisäksi suuri loukkaantumisvaara, kun räjähteitä/paukkuja/raketteja käsitellään päihtyneenä ja ilman suojalaseja ym. varusteita. Lisäksi rakettien näkyvä "kauneus" on todella lyhytkestoinen. Mielestäni rakettien ampuminen on sama, jos heitettäis seteleitä nuotioon palamaan.


Vieras

#53

03.01.2015 09:42

Kiva jos tästä tulee laki! Koirat ja pienet vauvatkin säikkyvät pamahduksia!Toivon,että mahdollisimman moni allekirjoittaisi tämän adressin!

Vieras

#54

03.01.2015 14:00

Kaunista ilotulistusta on mukavaa katsella, mutta pelkästään paukkuvia en ymmärrä lainkaan.
Olisi hienoa, kaikille mukavampaa ja varmasti paljon turvallisempaa, jos ilotulitukset suorittaisi joku ammattimainen taho.
neandee

#55 Nyt simmut auki

03.01.2015 14:14

Miksi teidän pitää Suomen kansalaisina tukea yhä tiukkenevaa byrokratiaa? Ymmärrättekö mikä ihmisiä odottaa tulevaisuudessa tämän alati pahenevan holhouksen alla? Jos muutama päivä satunnaista paukuttelua vuodessa häiritsee, niin menkää vaikka mökille metsän keskelle siksi aikaa? Tavallisten kansalaisten pitäisi taistella byrokratiaa vastaan, eikä myötäillä ja haalia sitä lisää! Oletteko te aivan lampaita?

Pöllö

#56 Re: Pellet

03.01.2015 19:24

#15: Ministeri - Pellet 

 Opettele narri vastaamaan asiallisesti.

Paukku

#57 Re: Kielletään kaikki

03.01.2015 19:28

#50: - Kielletään kaikki 

 Tiesitkö, että rakettien ampuminen keskusta-alueella on kiellettyä? Eli ei mikään ihmekään, ettei sinua paljoa pommit häiritse.


Vieras

#58

03.01.2015 19:37

Ilotulitukseen käytetyt rahat annetaan uudelle lasten sairaalalle

Vieras

#59

04.01.2015 05:25

turhan päiväisiä "ilon pitäjiä" rahan tuhlausta, ei juurikaan vaikuta suomen työllisyyteen vaan kiinan ja muiden aasianmaiden lasten pakkotyöhön, täysi kielto koko hommalle

Vieras

#60 Re: Re:

04.01.2015 09:15

#12: - Re:  

 Valitettavasti välähdykset ja pauke tunkeutuvat läpi silmäluomien ja korvatulppien. Eläimillä ei ole  tällä tavalla edes mahdollista yrittää olotilaansa helpottaa.


Vieras

#61 Re: Re: Re: hyihyi

04.01.2015 09:23

#41: höpöhöpö - Re: Re: hyihyi 

 Hienosti kuvastaa kirjoittajan asennetta. MINÄ MINÄ MINÄ T.A.H.D.O.N. - muiden mielipiteistä viis.


Vieras

#62

04.01.2015 10:40

Paukutteluaika on aivan liian pitkä ja varsinkin taajama-alueilla aiheuttaa suurta häiriötä, sekä pelkoa mm.lemmikkieläinten keskuudessa, silmävammoja, unihäiriöitä lasten, sairaiden ja vanhusten kohdalla.
anonyymi

#63 Tuhoa

04.01.2015 14:35

Vuodesta toiseen on säädelty ilotulitteiden käyttöä, varoiteltu niiden haitoista ja silti joka vuosi elämän päättää monta silmää ja monta postilaatikkoa. Joten häiriön lisäksi ilotulitteet aiheuttavat myös ihan konkreettista vahinkoa.


Vieras

#64

04.01.2015 16:32

Järkevää toimintaa olisi!

Vieras

#65

04.01.2015 18:45

Aivan hyvä juttu sillä monet lemmikit pelkäävät pauketta eikä ole kiva katsella kuinka ne pelkää joka vuosi

Vieras

#66

04.01.2015 19:32

Turhaa touhua joka aiheuttaa paljon onnettomuuksia, roskaa yms.

Vieras

#67

05.01.2015 10:34

Allekirjoittaisin mieluummin adressin "häkkikoirat pois yksityisiltä". Ilotulitteet on riesana pääosin yhtenä päivänä vuodessa, mutta nuo ******eet pitää mekkalaa läpi vuoden.

Saasteet jäi ilmakehään!

#68 Saastuttaa ja roskaa

05.01.2015 19:02

Rahan haaskausta ja silkkaa saastuttamista ja roskaamista. Miten nykyaikana kun ilman pilaamista ja saastepäästöjä pitäisi vähentää, sallitaan tämmöinen? Hirveetä katkua, savua ja myrkkykaasuja lähtee ilmaan. Jokainen ajattelee, ettei minun paukut paljoa saastuta, pääasia että Minulla Itsellä on hauskaa! Mutta kun ottaa huomioon koko maapallon paukuttelut, ilmansaastemäärä on valtava.  Ilman saastumisesta ja maapallon lämpenemisestä viis. Itsekkäällä ajattelutavalla ei koskaan saada ilmaston lämpenemistä hidastumaan. Hauskaa oli hetken, mutta lysti loppui lyhyeen, mutta siellä ne ilmakehässämme nuo saasteet edelleenkin leijuvat ja edesauttavat siltäkin osin kasvihuoneilmiötä. Vastuutonta toimintaa, varsinkin kaupungilta! Lisäksi tuo raketteihin sijoitettu raha on valtava, minne se raha menee.... Kiinaan! Milloin ihmiset oppivat suojelemaan luontoa???!!!


Vieras

#69

05.01.2015 20:00

Pakko kyllä tässä kohtaa kysyä, että onko se yhden illan rakettien räjäyttely oikeesti noin hirveä asia? Mä ymmärrän kyllä että eläimet ja sairaat ei pidä, mut se on vaan yksi ilta. Ja kyllä mä olen aina pystynyt ilotulitteiden paukkeessa nukkumaan, vaikka mua usein yks sun toinen pieniki mekkala häiritsee. Ja vaikka tää kielto tuliskin, niin on aika varmaa että ihmiset niitä jostain hankkis tai itte väsäis. 


Vieras

#70

05.01.2015 20:01

Mitä tohon "rahan haaskaukseen" tulee, mitä se teitä haittaa? Mitä se teitä haittaa jos joku yksityinen henkilö menee ja ostaa säkillisen raketteja? Mitäs luulette jos vaikkapa kaupunki järjestää ilotulituksen, mistähän se raha menee? Nii-i.


Vieras

#71

05.01.2015 20:09

Kiellettäskö samatien hengittäminenki, ku hei, jonkun hengitys voi haista!

Vieno

#72 Täysin erimieltä

06.01.2015 19:54

Raketit, pommit ja kaikki räjähteet on sen verran kivoja, että niitä tulisi saada paukutella ympäri vuoden klo 8-22 ja juhlapäivinä läpiyön. Sittenhän niihin tottuu, nyt kun vaan kerran vuodessa niin ei ihme että eläimet sun muut niitä pelkää. Ne on vaan niin hienon näköisiä ja kuuloisia kun oikein jytkähtävät kunnolla. En allekirjoita siis adressia.

Uutena vuotena pitää rytistä

#73 Re: Re:

06.01.2015 21:37

#12: - Re:  

 Samaa mieltä, tulpat korviin. Saavat muutenkin olla 364 päivää ilman raketteja.

Hah

#74 Re: Re: Re:

07.01.2015 17:57

#43: Jotain järkee - Re: Re:  

 Vai että 8 tuntia kohtuuton? Älä tuu tänne itkemään, kun saat olla 364 päivää ilman niitä. Kuitenkin oot joku Räsänen :/

Valitse nimimerkki

#75 yrittäkää ny herranjumala kestää

08.01.2015 00:19

Ainoastaan  8 tuntia/vuosi menee tähän monien perheiden yms. hauskanpitoon. Voisivatko arvoisat kukkahattutädit antaa meidän edes nauttia kerran vuodesta raketeista?