Säilytetään Teeriniemen Taikametsä lasten leikkipaikkana

Harri Leppälä
Vieras

#1

29.01.2011 17:34

Päiväkodin ja koulun laajennushanke olisi paljon järkevämpää kuin kerrostalojen rakentaminen pienelle jäljellä olevalle viheralueelle. Asiassa pitää ehdottomasti ottaa huomioon alueen asukkaiden viihtyvyys lasten turvallisuus sekä käytännöllisyys alueella. Kaavasuunnitelma on tehty vuosia sitten ja siksi sitä tulee tarkistaa alueen tämän päivän tarpeille sopivaksi.
Kristiina Graham
Vieras

#2 Sailyttakaa Teeriniemen Taikametsa.

30.01.2011 13:01

Olemme aikoinaan asuneet Teeriniemessa ja metsa paivakodin ymparilla on sailytettava! Se on kaunis alue ja antaa paljon iloa lapsille ja vanhemmille! Kylla Vaasan alueelta muitakin paikkoja loytyy mihin rakentaa asuntoja!

Vieras

#3 Taikametsä

31.01.2011 08:47

Säilyttäkää Teeriniemien taikametsä
Mari Ala-Mattinen
Vieras

#4 Don't give up!!!

31.01.2011 12:18

Potkua nimien kerääjille ja puisto/metsäalueen puolestapuhujille! Älkää luovuttako!!
Helinä Nieminen
Vieras

#5 Taikametsä

31.01.2011 15:14

Säilytetään Teeriniemen Taikametsä

Vieras

#6

31.01.2011 16:06

eihän tuossa ole mitään järkeä, ilman metsää tosi surkea piha leikkiä !! tuohon pieneen tilaanko ängetään kerrostaloja, ja tietysti niillä pitää olla etupiha ja takapiha, laitetaanko parkkipaikka ja roskikset koulun pihaan? -HALOO !!
huolestunut
Vieras

#7

01.02.2011 17:32

Ehdottomasti metsä pitää säilyttää! Tästä asiasta päättävät tahot voisivat vierailla paikan päällä ja miettiä samalla miten ihmeessä koulun pihaan mahtuvat kaikki koululaiset ja eskarit, jos metsä poistuu heidän käytöstään.
Teeriniemeläinen
Vieras

#8 #8

02.02.2011 08:48

Teeriniemelle ei tarvitse rakentaa enää yhtään mitään. Jätetään nyt ihmeessä ne pienet metsäalueet rauhaan että jää jotain vihreää ja luonnonmukaista talojen ympärille. Sitäpaitsi kuka haluaa ostaa asunnon siitä Pikipruukin kaikkein luuserimman talon vierestä?
Vastustan kerrostaloja
Vieras

#9

02.02.2011 11:44

Teeriniemelle on rakennettu jo niin paljon, että kohta päiväkodit ja koulut jäävät pieniksi. Eikö nyt voitasi ottaa huomioon Teeriniemen koulun/päiväkodin ja LASTEN tulevat tarpeet? Vai mihin suuntaan koulua ja päiväkotia sitten joskus laajennetaan jos tuohon metsään tehdään kerrostalot?! Koulun piha-alue on jo ennestäänkin pieni. Taikametsä opettaa lapsille myös sen, että luonnossakin on hyvä leikkiä -ei siihen aina tarvita rakennettuja telineitä tai leikkipuistoja. Kerrostalojen myötä liikenne lasten ympärillä vaan lisääntyisi ja aiheuttaisi entistä enemmän vaaratilanteita, rakennusajan rallista puhumattakaan.
Miapetra Kumpula-Natri
Vieras

#10 Ihana metsä - lapsilla ei ole ääntä

03.02.2011 11:05

Vierailuni Teeriniemen koululla ja päiväkodilla näyttivät, mikä riemu metsästä on. Ei sitä voi kokonaan umpeen rakentaa.
Meidän kaupunginvaltuustossa täytyy ymmärtää puolustaa myös niitä, joilla ei ole ääntä. Lupaan tehdä sen!
Vieras
Vieras

#11 Re: Sailyttakaa Teeriniemen Taikametsa.

03.02.2011 18:10

#2: Kristiina Graham - Sailyttakaa Teeriniemen Taikametsa. 

Itse en enää tätä nykyä asu Vaasassa, mutta minulla itselläni on paljon mukavia muistoja kyiseisestä pikkumetsästä. Toivottavasti metsä säilyy jatkossakin lasten ja miksi ei myös aikuisten ilona :)

Tapio Osala
Vieras

#12 Lähimetsien puolesta!

04.02.2011 21:40

Purolan kaavassa ja Huuhkajankadun tienoon lisärakentamisessa jäin kaipaamaan Teeriniemeläisten aktiivisuutta.

Ei kannata anta suosiolla pilata omaa asuinaluetta!

tero
Vieras

#13

06.02.2011 12:29

kaikkea ne kans keksii!! ei missään nimessä rakenneta mitään kerrostaloja siihen! nimim. teerinimenen ekaluokkalainen vm-92
jarno kojonen
Vieras

#14 Taikametsän puolesta

06.02.2011 16:52

Olin ensinmäisten oppilaiden joukossa kun koulu avattiin. Metsä ollut lasten leikkipaikka siitä lähtien. JOS noin pienelle rakennetaan kerrostalo tai vastaava niin ihmettelen suuresti päättäjien mielenterveyttä. Eikö lapsille voisi säästää pientä metsä plänttiä jossa mielikuvitus saa vapaasti leiskua. Eikö meistä jokainen ole metsässä leikkinyt ja siitä kovasti muistoja saanut?
Geoffroy Saintomerilainen(Tarmo Peltokoski)
Vieras

#15 Kirjakin tehty

06.02.2011 18:04

Tuosta metsästä on tehty jopa kirja. Siellä on leikitty The Castle-nimistä toteen perustuvaa leikkiä, josta on tehty kirja. Rehtorilla on tuo kirja, ja hän on näyttänyt tuota kaupungin päättäjille. Tekijät ovat siirtyneet Huutoniemelle, mutta toivo elää. Teerinimen metsä, St. Dizierin metsä on siis säilytettävä!
Tero Jousmäki
Vieras

#16

06.02.2011 19:01

tuossa metsässä on leikitty niin monet piilot,indiana jonesit ja seikkailuleikit sekä pyöräcrossia. jos joku valopää aikoo tähän rakentaa taloja,niin täytyy ihmetellä JA KOVASTI!!
Vieras #2
Vieras

#17 MRRR...

08.02.2011 21:14

On kyllä varsin ääliömäistä tuhota lapsien paras paikka. Jos kouluun halutaan lapsia, olisi parempi säilyttää metsä! Eivät lapset halua opinahjoon, jossa ei ole muuta kuin pelikenttä ja hiekkalaatikko.
Vieras
Vieras

#18 Re: Kirjakin tehty

08.02.2011 21:15

#15: Geoffroy Saintomerilainen(Tarmo Peltokoski) - Kirjakin tehty 

 

Olen kuullut. Loistavaa! Nettisivuja...?
jesse vuorenmaa
Vieras

#19 säilyttäkää teeriniemen taika metsä!!!!!!!!!!! HALOO

13.02.2011 14:21

KUKA MEINAA RAKENTAA SIIHEN KERROS TALOJA EIKÖ OOJO KERROSTALOJA VAASASSA KYLLÄ PALJON.MÄKI OON OLLU SIINÄ CASTLE LEIKISSÄ MUKANA JA MÄKI HALUAISIN ETTÄ SELEIKKI EI TUHOITUISSILLÄ ETTÄ KERROSTALOT TULIS SIIHEN!!!!! MÄ OON OLLU SIINÄ KOULUSSA JA PÄIVÄKODISSA JO NOIN 8 VUOTTA NIIN ÄLKÄÄ TEHKÖ SIIHEN KERROS TALOJA PLIIDE !!!!!!!!!!
S.M
Vieras

#20 älkää tuhotko sitä

13.02.2011 20:31

Mä oon nyt 6 luokalla ja eri koulussa,musta on kauheeta ku mä oon ollu teeriniemen koulussa tosi kauan ja siellä on leikitty ties mitä, on leikitty oravaperhettä,rakennettu majoja,leikitty hippaa ja kaikkea muuta. mulle tulee oikee paha mieli kun mä ajattelen että kaikki muistot sieltä koulusta häipyy mä haluan että se metsä säilyy!!!!;(
Andre Montbardilainen (Ilmari Moisio)
Vieras

#21 Metsä säilytetään!! Mä vaadin!

13.02.2011 20:43

Kuunnelkaapas vähän te kaupungin vähä-älyiset tollot! Vaasassa on kerrostaloja vaikka millä mitalla! Eikö nyt pari voida jättää rakentamatta? Sitä paitsi, kuka edes tulisi kouluun jos ei ole paikkaa missä leikkiä? Metsä on Teeriniemen paras leikkipaikka! Minä ja minun 2 kaveriani olemme tehneet tosi hyviä stuntteja siinä metsässä! Olen leikkinyt metsässä kauemmin kuin muistan ja nyt se aiotaan hävittää? Menin leikkimään sinne kavereideni kanssa, menin sinne kun olin yksin, kirjoitin Tarmo Peltokosken kanssa oikein kirjaa!!! Ei käy! Metsää on vielä jäljellä ja Herran pieksut! Teeriniemen koulu on varmaan ainoa koulu jossa on metsä ja nyt muka sekin aiotaan jyrätä kerrostalojen tieltä!?!?!? Ei käy!! Niin kauan kun olen elossa, teeriniemen koulun metsää ei jyrätä! Olen neljäsluokkalainen kuten Tarmo Peltokoski ja varmaan yksi nuorimmista kirjailijoista Tarmon kanssa!!!! Metsää ei jyrätä!!!! Tiedän että metsä ei ole koulun omistuksessa mutta silti!!!! Kuunnelkaa tätä!!!

Vieras
Vieras

#22 Re: Re: Kirjakin tehty

19.02.2011 13:56

#18: Vieras - Re: Kirjakin tehty

Kyllä kotisivutkin on.... tässä: www.thecastle.nettisivu.org

MUSTIKKA
Vieras

#23 METSÄ ON AINA IHANA

20.02.2011 18:30

olen lasten kanssa päivittäin työskentelevä.....tiedän mikä ihana asia lapsille on metsä jos siellä voi oleskella ja leikkiä...verrattuna asfalttipihaan...se on terapiaa lapsille ja turvallinen ympäristö..se on kauniskin varsinkin koulun läheisyydessä ja päiväkodin....
TEERINIEMEN TAIKAPUISTO PALASTUKOON.....
Geoffroy Saintomerilainen(Tarmo Peltokoski)
Vieras

#24 GS - The Castlen kotisivujen pääkäyttäjä

20.02.2011 18:52

Nyt kaikki kotisivujamme katsomaan! lupaan, että ette kadu kopiodessanne tätä osoitetta:
http://thecastle.nettisivu.org/
Metsänsä menettänyt
Vieras

#25 Teeriniemen metsän puolesta

04.03.2011 13:25

Jos päättäjät eivät välitä asukkaistaan vaan näin selkeästi ajavat vain rakennusliikkeitten ja muitten bisneseliittien etuja,olisi korkea aika kyseenalaistaa koko touhu. Selväksi ainakin tulee ettei Vaasaa rakenneta asukkaitten tarpeisiin. Lapset ja luonto eivät paina vaakakupissa, ne kun leimataan ovelasti viherpiipertämiseksi, siis elämä itse....toisessa vaakakupissa kun painaa "kehitys" ahneus, itsekkyys, lyhytnäköinen kestävän kehityksen vastapooli, "Hyväveli"-systeemit... Vaasan väkilukua yritetään väkisin kasvattaa, vaikka Vaasa on ihana juuri kokonsa vuoksi, suurkaupunkeja on maailma täynnä, tervemenoa vaan niitä kaipaaville! ja kuka sanoo milloin Vaasa olisi bisneseliitin tarpeisiin tarpeeksi suuri, ei koskaan, koneisto jauhaa ja jauhaa...
Jos on pakko, köytetään sitten itsemme puihin. Tehdään parhaamme loppuun asti, niin ei tarvitse katua. Kun metsä kerran kaadetaan, ei sitä enää koskaan takaisin saa...