Adressi Sipilän hallituksen pakottavaa lainsäädäntöä vastaan


Vieras

#101

09.09.2015 13:55

Jotain on pakko tehdä, jotta saavutettuja etuuksia ei viedä. Niska limassa töitä tehdään pienellä porukalla ja vanhukset saavat myöskin kärsiä tästä, kun hoitajat ei kohta jaksa.

Vieras

#102

09.09.2015 13:56

Allekirjottakaa!!

Vieras

#103

09.09.2015 13:59

Sipilä, suksi suohon ja ota itse puolet vähemmän palkkaa!

Vieras

#104

09.09.2015 13:59

Työssäni peruspalkan lisäksi on mahdollisuus  lisätienisteihin ainoastaan ylitöinä sekä pyhinä työskentelemällä. Kuukausipalkka on suht pieni, joten ylityöt  ja pyhälisät ovat todella tärkeitä palkan kannalta. Ylityöt teemme useamman viikon putkena, joka on todella rankkaa.

Jos näitä ruvetaan leikkaamaan,  ylitöiden tekeminen ei todellakaan kannata! Se vähä minkä nyt saa riistetään pois ja puolitetaan.

Tämäkö on Hallituksen tapa saada lisää työpaikkoja? Laittaa duunarit ahtaalle, leikataan siitä vähästä mitä meillä on ja verot muutenkin jo tarpeeksi korkealla.

Todellisuudesta irtautunut porvarihallitus vaihtoon tai suunnitelmat uudelleen. Suomalaistenkin liianpitkä pinna kakeaa kohta kun "hallitus leikkii tulitikkuilla ruutitynnyrin vieressä". 

Taitaa ulkomaille muutto olla edessä.


Vieras

#105

09.09.2015 14:02

Tää on niiiin väärin!!! Timo Soinin mukaan sunnuntaisin työskenteleviä ihmisiä ei ole paljon??? Eli vanhukset on kaikki sunnuntait oman onnensa nojassa? kaupat kiinni tai sitte siellä toimii itsepalvelu? sairaalaan ei saa joutua sunnuntaisin, koska sairaalathan on kiinni. Noita sunnuntaisin töissäoleviahan on todella paljon, joten en tiedä missä Soini lienee elänyt... Ja miksi meitä rangaistaan sairastamisesta? ja MIKSI tämä sairaslomakarenssi ei koske niitä joitten tilipussis se tuntuu vähiten, eli kansanedustajia. Mä ymmärtäisin tuon niitten kohdalla jotka on saikulla pienimmästäki syystä, tai ilman syytä, että ne ilman syytä saikulla olemiset vähenis.. Itse kuitenkin oon tunnollisesti töissä, eikä poissaoloja sairauksien takia paljoa vuodessa ole, onneksi. Tuon p*skan tullessa voimaan, ei sairaslomapäiviä taida mulle eikä monelle muullekkaa kertyä yhtäkään. On se jumal**ta, ku ei oo VARAA sairastaa kotona vaan on tultava pää kainalossa töihin, tartuttamaan muut.. ja onhan siinä iso riski vaaratilanteillekin ku puolikuntoisena valppaus ja keskittymiskykykin on varmasti heikompi.Mutta minkäs teet, kun jokainen euro liian pienestä palkasta on niin tärkeä ettei auta sairastua.. Miksi nämä leikkaukset koskettaa aina pienipalkkaisia tavallisen kadun tallaajia.. miksei ikinä niitä mul**uja , jotka tunnetaan myös kansanedustajina??! mä odotan innolla kuinka käydään kun ihmiset alkais lakkoilla, erityisesti poliisien lakko vois olla aika mielenkiintoista! Suuri mielenosotus tai mellakka ois jo paikallaan, mut löytää sieltä :)

Vieras

#106

09.09.2015 14:03

Tällä hetkelläkään työn vaativuus ei vastaa palkkaa ja nyt meidät hoitajat laitetaan yhä tiukemmalle. Moni hoitaja elää lähestulkoon kädestä suuhun -elämäntyylillä ja tekee työtä jaksamisen rajoilla.

Vieras

#107

09.09.2015 14:05

Yötyötätä tekevänä leikkaukset koskevat minua paljon.

Vieras

#108

09.09.2015 14:05

Pienipalkkaisella menee sekin vähä!!

Vieras

#109

09.09.2015 14:11

Vastustan hallituksen toimia asettaa meidät alipalkatut hoitajat ym entistä huonompaan asemaan ja maksumiehiksi. Vähentäisivät omista palkoistaan. Jos jokainen joka siellä eduskunnassa istuu (nukkuu) antaisi palkastaan vaikka satasen kuussa niin olisi jo aika iso summa maksella niitä mitä nyt maksatetaan meillä hoitajilla. Ja sitä paitsi sitä satasen vähennystä eivät edes huomaisi toimeentulossaan. Mutta meillä satanenkin on rahaa ja vielä paperirahaa. 


Vieras

#110

09.09.2015 14:11

Tähän asti olen tehnyt työtäni 100% siihen paneutuen.. voin luvata että motivaationi laskee 75%:iin näillä toimilla. Huono homma hoitoalalla, jos hoidan asiakkaani vain 75%:sti.


Vieras

#111

09.09.2015 14:12

Olen valmistumassa vanhustyön lähihoitajaksi maaliskuussa 2016. Mietin, että vaihdanko vielä alaa kun kerkiän, alan arvostus kun ei tästä enää mahdollisesti voi vähentyä!

Vieras

#112

09.09.2015 14:12

Miksi kansanedustajien / ministereiden palkkoihin kajota? Vastahan he nostivat itseltään palkkoja. Tämä on suoraan isku pienituloisia kohtaan.

Vieras

#113

09.09.2015 14:12

Haluaako hallitus ettei pyhänä ole hoitajia kun ihminen sairastuu? Haluaako hallitus, että hoitoalalla ei ole tekijöitä kun ehtoja kiristetään koko ajan, kyllä naiset arvonsa tuntevat ja osaavat vaihtaa alaa tarvittaessa. Itse harkitsen kohta mistä palkkani hankin jos sama meno jatkuu.

Vieras

#114

09.09.2015 14:13

Väärä paikka säästää

Vieras

#115

09.09.2015 14:13

Koska näin ei voi toimia!

Vieras

#116

09.09.2015 14:16

En ymmärrä, miten hallitus voi ajaa tälläistä!

Vieras

#117

09.09.2015 14:16

Itse olen kolmivuorotyöläinen ja tiedän, ettei Sipilä kestäisi olla edes 1 viikkoa hoitajan roolissa. Eritteiden, fyysisen- ja henkisen väkivallan keskellä. Ja jopa viellä siinä kohtaan, kun ei ole tarpeeksi henkilökuntaa. Hän voisi itse tulla suihkuttamaan ikä ihmisiä kesällä, kun ulkona on +28 astetta pienessä suihkukopissa ilma ei vaihdu ja teet viellä kaiken yksin. Ja päivässä ei ole vain se yksi suihkutettava. Niitä voi olla jopa 3. Ruokatauot voivat kestää vain 10min ja eikä työvuoron aikana ehdi välttämättä edes vessassa käydä. Jotkut eivät tajua sitä ettei työ ole pelkästään ikä ihmisten hoitamista, vaan myös raporttien kirjaamista, lääkkeiden jakamista, tavaroitten tilaamista, tavaroitten lajittelemista asiakkaitten kaappeihin, pyykkien peseminen ja keskustelut omaisien kanssa.

Kun ihminen tietää, että sunnuntai vuoro tulee, hän voi mennä jopa paljon paremmalla mielellä töihin, koska tietää että saa rahallisesti enemmän kuin arkipäivänä. Politiikkojen on vaikea kuvitella rahan arvoa, koska he tienaavat kuukaudessa peruspalkan yli tuplasti enemmän kuin me hoitajat. Heille se raha ei ole ongelma. Meille se on.

Vieras

#118

09.09.2015 14:16

On kohtuutonta ottaa Hoito työtätekeviltä lisät pois.Miksi eivät leikkaa eduskunnan sopeutumiseläkkeistä ynsm. siellä on leikattavaa ja pajon.

Vieras

#119

09.09.2015 14:16

Olen työssä hoitoalalla ja nämä säästöt jälleen koskevat meitä.
henkilökuntamääriä pidetään minimissään ja äärirajoilla työskennellään.Sitten korotetaan eläkeikää.Vuosilomien lyhentäminen kaiketi koskee niitä,joilla on kymmenien vuosien palvelusta kertynyt pitkät lomat.Lyhennetäänkö myös niiltä lomia,jotka ovat työskennelleet vain muutaman vuoden?Epäoikeudenmukaista.Sunnuntaikorvauksien leikkaus on myös haaste tulevia työntekijöitä ajatellen.Tuleeko kohta alalle hoitajia?Naisvaltaisilta aloilta jälleen viedään.Sairaana mennään töihin-meillä hoitajilla kun on korkea moraali työntekoon,ainakin vanhemmilla ja kokeneilla.

Vieras

#120

09.09.2015 14:18

LAKKO!!!!!!!!!


Vieras

#121

09.09.2015 14:18

Toteutuessaan hallituksen leikkaukset heikentävät tulojani yms.

Vieras

#122

09.09.2015 14:18

Olen itse komivuotyötä tekevä pienipalkkainen hoitaja. Olen tehnyt tätä työtä jo yli 30 vuotta ja olen lomani ansainnut. Työssä jaksamistani auttaa tieto siitä että voin lomailla useamman kerran vuodessa.

Vieras

#123

09.09.2015 14:19

Hoitajan peruspalkka on muutenkin niin pieni ettei sillä muutenkaan meinaa pärjätä,kiitos siitä on Suomen järjettömän vuoratason ym.. pakolliset asumiseen liittyvät kulut mm.On omakohtaista kokemusta siitä,kun on pakko ollut hakea toimeentulotukea ,kun peruspalkalla ei vaan elätä perhettä yksinhuoltajana ollessa varsinkaan.En todellakaan tekisi vuorotöitä,jos ei olisi pakko!!!!!

Vieras

#124

09.09.2015 14:22

En usko että pieni tuloisten tuloja pienentämällä saadaan suomi nousuun.

Vieras

#125

09.09.2015 14:22

Olen pieni paikkainen pyhälisät on ainoa rahan tulo