Puolueeton tutkimus/Karppaus – karppaaminen

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Puolueeton tutkimus/Karppaus – karppaaminen.

Jopeli64

#51 Re:

15.11.2011 14:08

#26: -Mulla on Diabetes 2 ja hoitaja TK:ssa kielsi sen ehdottomasti ! Ennen on käytetty vähä hiilihydraattista ruokavaliota sen hoitoon, nyt popsitaan pillereitä. Mä aion kyllä Karpata ns, "Hyväkarppaaja" tyylillä : Max. 100 g hiilareita päivässä niin saa syödä tummaa leipää ja tarpeeksi kasviksia ettei tule mitään puutoksia !  Syksyjä ! ;-D  Jopeli64

 

Pilkun viilaaja

#52 Uskottavuus

15.11.2011 14:20

Adressi olisi varmaankin uskottavampi, kun ei olisi kirjoitusvirheitä... (hiilihydreetti).
low carb

#53 Re: Ravitsemussuositukset nykyisin

15.11.2011 15:33

#21: Ajatusta kehiin - Ravitsemussuositukset nykyisin 

 Totta, mä en ainakaan ole koskaan syönyt virallisterveellisesti. Syynä se, että ei mun vatsa täyttynyt sellaisilla määrillä ruokaa ja hiilarihimoissani sitten tongin kaikki kaapit läpi, jospa olisi jotain herkkuja tai vähintäänkin hapankorppua tms. Nyt VHH:sta noudattaessani syön 3 kertaa päivässä, enkä siitä huolimatta näe nälkää, voin hyvin ja painokin pudonnut 15 kg puolessa vuodessa :)


Vieras

#54

15.11.2011 16:09

Asiaa !!!
Veikko

#55 Re: Uskottavuus

15.11.2011 19:07

#52: Pilkun viilaaja - Uskottavuus Joo, osui sormi väärälle nappulalle, mutta sama sana on aiemmin kirjoitettu oikein samassa jutussa eli arvelin ihmisten ymmärtävän...

 


Vieras

#56

18.11.2011 13:07

On todella tärkeää, että saadaan puolueeton tutkimus asiasta. Tässä pienet ihmiset ovat aivan hämillään, kun ei tiedä ketä uskoa. Antti Heikkilä ehdottomasti mukaan asiantuntijaksi.
Suomalaiset on hölömöläisiä

#57 Re:

27.11.2011 10:05

#33: -

Aika erikoista.. Tämä on verrattavissa siihen, että tupakkateollisuutta syytetään keuhkosyövistä ym. Ihminen itse tekee valintansa kaupassa, ostaako eineksiä vai tuoreita tarvikkeita. Jos olet niin tyhmä, että menet ruokateollisuuden vipuun, et voi syyttää kuin itseäsi. Tiettävästi viranomaiset perustelevat näkökantansa laajoihin tutkimuksiin ja suosittelevat lautasmallin käyttöä syödessä. Niissä lautasmalleissa, mitä minä olen nähnyt, ei ole koskaan ollut eineksiä.


Vieras

#58

29.11.2011 01:14

Minulle on täysin OK, jos joku haluaa syödä virallisterveellisesti ja kokee voivansa silloin hyvin. Olisiko liikaa vaadittu, että karpitkin saisivat syödä miten haluavat ja voida sen kautta hyvin? Otettais mallia Ruotsista...

Vieras

#59

29.11.2011 23:32

Paras todiste siitä, että karppaus toimii, on se, että virallisterveellinen taho on paniikissa! Karppaajia syyllistetään milloin mistäkin esim. yhteiskuntarakenteen vaarantamisesta! No, sehän on selvääkin selvempää, että ruokateollisuus ja sen "omistajat" ovat raivoissaan, kun bisnetti kusee. Ei siellä olla huolissaan ihmisten terveydestä, todellakaan!
Mulle riittää, että karppaamisen myötä olen terveempi, hoikempi ja elämä maistuu!
Epäilijät, käykää lukemassa Antti Heikkilän plogia, jos uskallatte!
;-)

#60 Kysymys karppaajille:

03.12.2011 20:52

Kun te niin kritisoitte virallisia ruokasuosituksia, niin onko tosiaan niin, ettette ennen karppaamista koskeneet limsoihin, karkkeihin, pullaan, sokeripitoisiin tuotteisiin, puhdistettuun (=valkoiseen) viljaan, - riisiin, alkoholiin, ranskalaisiin mm?
Näitähän pitäisi virallisen ravintosuosituksen mukaan välttää.

Itse syön monipuolisesti ja kasvisvoittoisesti karttaen vain liiallista kovien rasvojen määrää ja tietysti noita ylläolevia. Olen viisikymppinen ja kaikki veriarvot hyvät ja terveys on loistava.

Jäitä hattuun

#61 Re:

07.12.2011 22:09

#24: -

Se, että jokin ruokavalio tuntuu hyvältä, ei vielä takaa sen terveellisyyttä. Esim. myös huumeidenkäyttö usein aluksi tuntuu hyvältä. Ruokavalion pitkäaikaisvaikutukset tulevat esiin vasta vuosikymmenten päästä, joten niitä ei voi mitenkään päätellä siitä, millainen fiilis nyt on. Esimerkiksi vähäkuituinen ruokavalio tutkitusti lisää suolistosyövän riskiä, mutta sitä riskiä on mahdotonta arvioida omien fiilisten pohjalta. Välttääkseen suolistosyövän täytyy saada riittävästi kuitua, mikä tarkoittaa suunnilleen viittä täysviljaleipäpalaa päivässä. Kuitua saa toki kasviksistakin, mutta niitä täytyy syödä suhteessa paljon enemmän. Viisi leipäpalaa vastaa kolmenkymmenen porkkanan syömistä, joten on vaikea uskoa, että kovin moni lapsi saisi syötyä riittävästi kuitua kasviksia syömällä. Saa toki kokeilla, en ole ennakkoluuloinen. Siitä vain laittamaan 30 porkkanaa lapsen lautaselle, niin asia tulee tutkittua!

Iso osa nyt karppaavista ihmisistä ei ole eläessään syönyt ruokaympyrän mukaan, joten heillä ei ole vertailukelpoista tietoa. Itse olen syönyt ruokaympyrän mukaan 30 vuotta. Painoni on 53 kg ja pituus 165. Karkit, pulla ja alkoholi eivät kuulu ruokavaliooni. Tottakai teidän hyvinvointinne lisääntyy, jos alatte yhtäkkiä syödä kasviksia sen entisen limusipsihodaridieetin sijaan!

On totta, että karppausta on tutkittu vähän. Mutta erittäin paljon on tietoa siitä, mitkä kansat elävät pisimpään. Pitkäikäisimpiä ovat japanilaiset kalastajat, joiden ruokavalio koostuu pääasiassa kalasta ja riisistä, joten se siitä pekonista ja munista. Myös muut rutkasti riisiä syövät aasialaiset kansat ovat hoikkia ja hyvinvoivia, joten väite hiilihydraattien lihottavasta voimasta ei oikein näytä uskottavalta...

Paljon on kuultu huhupuheita myös nk. kivikautisesta ruokavaliosta. Uskotteko todellakin, että esi-isämme aloittivat päivänsä munilla ja pekonilla kuten nykykarppaajat? Entisinä aikoinan liha oli vaikeasti saatava erityisherkku, ja pääasiassa elettiin kalalla, kasviksilla ja pähkinöillä. Entisinä aikoinan ihminen myös yleensä kohtasi kuolemansa noin 30-vuotiaana, joten silloin ei tarvinnut välittää ruokavalion pitkäaikaisriskeistä tuon taivaallista, kun eivät siinä ajassa suolistosyövät ehtineet kehittyä.

Hypnotic-Kari

#62

14.12.2011 02:54

Toisaalta uskon karppauksen olevan jees... mutta
jotta sitä tutkittaisiin ja osoitettaisiin sen positiiviset puolet,niin näyttäisi mallia muille tutkimuksille, että tutkimus jatkuu.. ja mistä tietää vaikka saisi vieläkin parempia tuloksia sen jatkuessa..

Tosin aina kun on oletuksia tutkittaessa, nekin määräävät hieman tutkimuksen suuntaa.
Saa nähdä

#63 THL alkaa tutkia

15.12.2011 16:18

Karppaaminen on ollut niin paljon esillä, että THL:kin on kiinnostunut aiheesta, ja alkaa sitä tutkia! Tapahtuuko tutkimukset vain talon sisäisin voimin, vai osallistuuko siihen myös ulkopuolisia "asiantuntijoita", saa nähdä!
Kari

#64 Karppaus

17.12.2011 11:42

Kyllä on ihme touhua,tekeekö hiilareiden puute ihmisistä fanaatikkoja?