Keskustelu /Harry Potter and the Deathly Hallows yömyyntiin myös Suomessa
#1 huhhuh mitä friikkejä!
No voi vittu ootte friikkejä! Oon mäki potter-fani mut mitä vit*un väliä sillä on jos se tulee vähän myöhässä suomeen? :DDD ei vi*ttu oikeesti! tämmönen adressi sen tankii
Ve Laamanen (helsinki, 16.6.2007 03:19)
#3 Kuusamoon myös.
kuusamo on pieni paikka muttä kyllä täältäkin faneja löytyy..
Kata Jurmu (Kuusamo, 19.6.2007 13:52)
Voi jessus :) jotain rajaa. Kyllä te elämättömät fanaatikot sen kirjan saatte luettua, jos nyt sitten muutamaa tuntia myöhemmin kuin alukis oli suunnitelmissa. Eivät ne kirjakaupat tuota kiusallaan tee, vaan kenties ihan syystä.
Voitte niiden tuntien aikana esimerkiksi tutustua korkealaatuiseen fantasiaan, joka ei ole vain lukuisista eri fantasiateoksista kopioitu kollaasi. Rowling on edelläkävijä — muilta vaivihkaa varastamisessa (ja kunniatta jättämisessä).
Tsorppa tilitys.
Maaria Vihervaara (Helsinki, 19.6.2007 22:11)
Maaria Vihervaara,
Ensinnäkin, määrittele elämä. Ilman tuota on turha ruveta syyttelemään ketään elämättömäksi. Ja toiseksi, on aika hurja väitös sanoa Rowlingia varkaaksi. Eihän hän noitakoulu-ideaa itse keksinyt, tai lohikäärmeitä. Tai velhoja. Tai ihmisiä. Tai sulkakynää. Aivan selvä varas. Aivan joka ikinen kirjailija ottaa vaikutteita muualta, tahtoen tai tahtomattaan, ja mielestäni Rowling ei tee tätä sen enempää kuin muutkaan. Mikä on "korkealaatuista fantasiaa"? Mikä muka on sitä parempaa kuin se mistä itse pitää, sen kummempia laskelmoimatta "Jaa, tässä on kyllä aika ovela viittaus nyky-yhteiskunnan rappioon, selvästi hyvä kirja!"? Korkealaatuista... vaikka Harry Potter ei olisikaan korkealaatuista, niin sitten voidaan kyseenalaistaa onko korkealaatuisuus sitten miten hyvä. Voisit esittää jotain perusteluita näille väitöksille.
Mutta tuollainen aika ei kyllä ole kovin suuri. Kerkesin oikeastaan jo unohtaa mikä oli syy sille että sitä kirjaa ei voi hakea aamulla kaupasta.. saatoin allekirjoittaa jo tämän adressin. En muista. Mutta sinänsä muutama tunti (jotka suurinosa ihmisistä nukkuvat) ei altista kauheille spoilereille. Mutta tämä kantani ei tarkoita sitä että Rowlingia saisi täysin perusteetta varkaaksi haukkua. Itse Tolkienkin otti vaikutteita ja paljon.
Kalle Laukkanen (Helsinki, 24.6.2007 03:19)
Voit tarkistaa blogistani yomyynti.blogspot.com, miten asia on edennyt. Päivitän tietoja sinne aina, kun jotain uutta ilmenee yömyyntiin liittyen. Tällä hetkellä kirjaa on luvattu myydä yöllä Kirkkonummella, Oulussa, Lappeenrannassa ja Hämeenlinnassa.
Jenni Erkkilä (Tampere, 27.6.2007 17:58)
#7 Hyvä Kalle Laukkanen...
Mielestäni esim. henkilöhahmojen kopiointi käy jo vähän törkeäksi. Sirius Black ei ole ensimmäinen Sirius, joka muuttuu mustaksi koiraksi, näin esimerkkinä... Monet kirjailijat ovat sanoneet tunnistaneensa Pottereista omaa kirjoitustaan. Muun muassa Diana Wynne Jones kirjoittaa kotisivuillaan seuraavaa:
"I enjoyed the Harry Potter books, but I did find some parts of them strangely familiar."
Myös monet fanit ovat kyselleet ja maininneet Potterien samankaltaisuudesta em. kirjailijan kirjoihin verrattuna. Siinähän on tietenkin vain yksi esimerkki...
Ja totuushan on, että kevyt viihde myy paremmin, kuin vaikeatajuisempi tavara. Potter on mainiota viihdettä, mutta ei se ihminen ole fantasiaan paljoa tainnut tutustua, joka sanoo sitä... Korkealaatuiseksi.
'No offence', olen itsekin lukenut kaikki Potterit ja suurimman osan hankkinut viimeistään viikon sisällä ilmestymisestä. Minä vain satun kenties pitämään jalat maassa. Rauha!
Maaria Vihervaara (Helsinki, 27.8.2007 20:48)
#8 Yömyynnistä
Jos yömyynti hyväksytään, pitääkö olla jo aikaisemmin varannut kirjan vai voiko sinne mennä silläkin uhalla, että ne loppuvat kesken? En tiedä mitään tästä asiasta, joten voisiko joku hieman avittaa?
Anette Isoaho (Tampere, 25.2.2008 09:32)
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat osallistua keskusteluun. Rekisteröidy
|
Tarjoukset edellyttävät kestotilausta, mutta tilauksen voi perua milloin vain.
Muut mainokset
- Monster.fi - Tuhansia työpaikkailmoituksia. Myös
kesätyöpaikkoja ilmoitettu.
- Sanapeli - Sanojen etsimistä erilaisilta ruudukoilta. Erittäin koukuttava peli.
|
|