Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

#20326 Re: Re: Re: Re: Tapaus A Oilinki....

11.09.2013 06:29

#20319: vieras - Re: Re: Re: Tapaus A Oilinki....

 

Juu, persujen jäseniksi pääsevät vain kristillisesti avioliittoon vihityt uskovaiset ja nuhteettomat Suomen kansalaiset, kuten kansanedustaja Karaoke-Hakkarainen.


Vieras

#20327 Re:

11.09.2013 08:22

#20281: -

Asiakirjoitus itsekeskeisestä elämäntyylistä.


Vieras

#20328 Re: Re: Re: Re: Re: Tapaus A Oilinki....

11.09.2013 08:31

#20326: - Re: Re: Re: Re: Tapaus A Oilinki....

 

Hyvää - ,  sanoi mustapartainen mies, - Huomenta!    Muistatko,  kun sulla on huippu muisti,  mistä tämä sanonta lähti joskus liikkeelle?

Mutta oikeesti Huomenta ja Siunaus joka sydämeen!

Muistatko kuulleesi joskus nimen Arauna?  hebr.arawna'   mahd. (Herra on) väkevä.

Arauna  oli Jerusalemissa Daavidin aikana asunut jebusilainen,  joka "sattui" omistamaan puimatantereen Moorian vuorella. 

(Historijoitsija Rachel Eliorin mukaan jebusiitit liittoutuivat juutalaisten keskuudessa vallassa olleen Daavidin suvun kanssa, ja muodostivat myöhemmin Babylonin vankeuden jälkeen essealaiset yhteisöt niin Kuolleenmeren rannoilla kuin Eufratin laaksoissakin.)

Puimatanner taas "sattui"  olemaan kolmen aivan erityisen dramaattisen tapahtuman  eriaikainen mutta tietyllä tavalla samanmerkityksinen paikka:

1.  2 Sam:24   Daavid -alkoi Jumalan tahdon vastaisesti suorittaa katselmusta juudan ja Israelin väkimäärästä. (Siihen aikaan miesluvusta)  Jooab yritti saada Daavidia luopumaan laskusta,  muttei onnistunut ja Jooab sotapäällikköineen joutui lähtemään 9 kk- kestävälle katselmukselleen. 

Urakan päätyttyä miehet palasivat ja ilmoittivat väen määrän,  800 000 asekuntoista miestä.   Daavid oli kuitenkin jo tullut todellisuuden tasalle mahti- sfääreistään. Ja ymmärsi tekonsa: Minä olen tehnyt suuren synnin.  Daavid sai anteeksi,  mutta seuraus lankesi ruttona maksettavaksi. Kansaa kuoli nyt melkein yhtäsuurin luvuin kuin laskettaessa heitä oli - 70 000.

"Mutta kun enkeli ojensi kätensä Jerusalemia kohti,  tuhotaksensa sen,  katui Herra sitä pahaa, ja sanoi enkelille,  joka kansaa tuhosi; "Jo riittää;  laske kätesi alas."  Ja Herran enkeli oli silloin jebusilaisen Araunan puimatantereen kohdalla. 




Vieras

#20329 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tapaus A Oilinki....

11.09.2013 08:48

#20328: - Re: Re: Re: Re: Re: Tapaus A Oilinki....

...  Araunan puimatanner

 

"Katso,  minä olen tehnyt syntiä,  minä olen tehnyt väärin;  mutta nämä minun lampaani,  mitä he ovat tehneet?"  Niin profeetta Gaad tuli ja sanoi:  "Mene ja pystytä Herralle alttari jebusilaisen Araunan puimatantereelle"    Ja Daavid meni ja uhrasi polttouhreja ja yhteysuhreja.    Ja Herra leppyi maalle ja vitsaus taukosi  Israelista.

2. Tätä ennen tuo paikka oli jo saanut todistaa  lähes - eikä kuitenkaan Aabrahamin  ainoan pojan, Iisakin uhrauksesta. 
Samalle paikalle rakensi myös Salomo temppelin 2 Aik. 3.1

3. Viimeinen  ja dramaattisin uhraus täytti nuo esikuvansa  Moorian vuorella,  kun Isän Ainokainen Poika maksoi maailman syntivelkaa  ja Hänen verensä vuosi maan perustuksiin asti.  Synti sovitettiin ja ikuinen vanhurskaus tuotiin.






Vieras

#20330 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Illan viimeinen aforismi: Usko on tiedon väärti

11.09.2013 08:49

#20294: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Illan viimeinen aforismi: Usko on tiedon väärti

Olipa nyt sitten uusiutuva tai katoava luonnonvara kysymyksessä. Ei liene epäselvää, että jos on syntynyt, on myös jossakin vaiheessa lähdön hetki koittava, ihan jok'ikiselle.

Jahve

#20331 Re: "Synnynnäinen ominaisuus" on kerrottu Raamatussa

11.09.2013 08:54

#6: Vieras - "Synnynnäinen ominaisuus" on kerrottu Raamatussa

Ja taas on takerruttu yksittäisiin lauseisiin. Eikö kirjoittaja osaa muodostaa laajempaa kuvaa. Olisiko kirjoittaja edes löytänyt ko. lauseita jos joku ei olisi niitä hänelle näyttänyt. Eikös Jumala rakasta kaikkia?

Hobitti

#20332 Re:

11.09.2013 08:58

#16: -

Mites mie? Oon tällainen isovarpainen homo-hobitti. Eikö kukaan usko minua!


Vieras

#20333 Re: Re: Re: Re: Sanat himo ja homo ovat samankaltaisia...

11.09.2013 09:14

#20305: - Re: Re: Re: Mää oon ahvena.....???

Juuri näin. Olin aikeissa laittaa kommenttini, että tiedemies uskoo tietävänsä. Mitäpä sen varaan voisi rakentaa. Tai voihan sitä yrittää.................

TOISEEN ASIAAN:

Eikös se mene niin, että homoudesta ei voi parantua. Siitä voi vapautua, koska kyseessä henkivalta.


Vieras

#20334 Re: Re: Re: Re: Re: Sanat himo ja homo ovat samankaltaisia...

11.09.2013 09:22

#20333: - Re: Re: Re: Re: Sanat himo ja homo ovat samankaltaisia...

 

Tämä on tärkeä kysymys,  pitää pohtia!   Tietyt rakenteet ovat muodostuneet mieleen,  ehkä tämä jää paljon salaisuudeksikin,  jota emme täällä oloaikana  osaa edes määritellä,  mutta valtarakenne/ henkivalta vaihtuu. Tämä olis mun näkemys,  tai paremminkin  ehlotus.


Vieras

#20335

11.09.2013 09:23






Israelilainen turistibussi joutui arabikivittäjien kohteeksi eilen ollessaan menossa Öljyvuoren näköalapaikalle Jerusalemissa. Bussissa oli sionistineuvoston Ashkelonin haaraosaston jäseniä Esholot projektista Selichot-matkalla. Auton päästyä sinne arabinuoret alkoivat kivittää bussia pystyen rikkomaan sen ikkunoita. Ihmeenä pidetään sitä, että ikkunan vieressä istuva nuori nainen säilyi vammoitta ikkunan särkyessä kiven voimasta. Matkustajat menivät osittain shokkitilaan alkaen huutaa holtittomasta. Bussin kuljettaja säilytti malttinsa painaen kaasun pohjaan, saaden bussin pois kivittäjien läheltä, ja paikalle kutsuttu poliisi saapui muutaman minuutin kuluttua rauhoittaen matkustajia, jotka päättivät jatkaa matkaansa Länsimuurille, jossa he lukivat selichot-rukouksen, juutalaisten katumuskirjoituksia ja –rukouksia ennen korkeasti pyhiä päiviä. –Öljyvuoren turvallisuutta valvovan komitean mukaan tilanne on siellä paljon parantunut, mutta että paljon on vielä tehtävänä. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/171765#.UjAnGmJHT-k


Vieras

#20336 Re:

11.09.2013 09:29

#20335: -

tämän päivän Gabriewl Eskel on täynnä vakavaa asiaa.

mm:
KESKIVIIKKO 11.09.13

1. TÄNÄ PÄIVÄNÄ syyskuun 11.päivänä 2001 terroristit iskivät WTC:n tuplatorneihin ja Pentagoniin surmaten kaikkiaan n. 3000 ihmistä ja aiheuttaen satojen miljoonien vahingot. USA:ssa tämä päivä on julistettu kansalliseksi rukous- ja katumuspäiväksi. Mutta tänä päivänä pelätään terroristien voivan iskeä uudelleen jossakin USA:ssa, tai jopa ”false flag” (väärä lippu) muodossa jonkun oman järjestön suorittamana. USA:ssa muistutetaan Jesajan sanaa 9:10 (suomalainen käännös 9:9), jonka uskotaan tarkoittavan New Yorkia: ”Tiilikivet sortuivat maahan, mutta me rakennamme hakuista kivistä; metsäviikunapuut hakattiin poikki, mutta me panemme setripuita niiden tilaan”. http://www.wnd.com/2013/09/americans-turn-to-god-on-911-anniversary/
Toiseksi USA:ssa tutkitaan Jesajan kirjan lukua 17, jossa kerrotaan Damaskoksen tuhosta, miten se poistetaan kaupunkien luvusta ja luhistuu raunioiksi. Mutta siinä kerrotaan myös Israelin kaupungeista, joilta menee suojavarustus (fortress) kuten Damaskokselta kuninkuus, ja Syyrian jäännöksen kunnian käy kuten Israelin lastenkin: ”Ja sinä päivänä Jakobin kunnia köyhtyy (made thin) ja hänen ruumiinsa lihavuus laihtuu”. http://www.wnd.com/2013/09/911-prophecy-hits-top-of-amazon/





http://israblockupdate.blogspot.fi/








. SYYRIAN tilanteiden yllättävät heilahtelut laidasta laitaan näyttävät muuttuvan yhä selvemmin suurvaltataisteluksi maailman herruudesta, jota USA on tähän saakka pitänyt vahvasti käsissään Neuvostoliiton romahdettua kylmän sodan seurauksena. Venäjän presidentti Vladimir Putin on valitellut sitä, että NL luopui silloin Euroopan itäisistä valtioista, mikä hänen mukaansa oli mitä suurin strateginen virhe, mitä hän yrittää korjata.

 


Vieras

#20337 Re: Re: Re: Re: Re: Sanat himo ja homo ovat samankaltaisia...

11.09.2013 09:31

#20333: - Re: Re: Re: Re: Sanat himo ja homo ovat samankaltaisia...

: D joo, lähetetään kaikki Jalovaaran henkipoistatukseen.

Ne ketkä ovat uskosta kiinnostuneet, voisivat hieman laajemmin tutkia nykyhengellisyyttä niin aukeaisi tuo henkivaltakeissikin ihan uusilla laseilla. Tuo lainalaisuus vie herkkiä ihmisiä harhaan. Ainoastaan kokemus ja useat peilipinnat avartavat edes pienesti sitä tietoisuuden merta.

Ja käypä planetaariumissa kattelemassa avaruusdokkareita joskus, voipi lähestymistapa muuttua.

Kommentti ei koske vain sinua vaan kaikki uskiksia.


Vieras

#20338 Re: Re: Re: Re: Re: Sanat himo ja homo ovat samankaltaisia...

11.09.2013 09:36

#20333: - Re: Re: Re: Re: Sanat himo ja homo ovat samankaltaisia...

Onpa sinulla omituinen käsitys tieteestä. Tiedehän ei usko mihinkään, nimittäin jos tulokset perustetaan pelkän uskon varaan on tosiaan syytä vaihtaa alaa!!

Ja tuohon toiseen. Voihan sitä tosiaan vapautua seksuaalisuudestaan, esim.selibaatti, mutta ei se seksuaalinen suuntautuminen mihinkään katoa.

 


Vieras

#20339 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sanat himo ja homo ovat samankaltaisia...

11.09.2013 09:55

#20338: - Re: Re: Re: Re: Re: Sanat himo ja homo ovat samankaltaisia...

Tiede on tutkinut asian, just just.

Tiede oli tutkinut DDT:n turvallisuuden ja sodanaikana rintamamiehet sillä kainaloistaan syöpäläisiä torjuivat. Itsekin olen joutunut nuorena käyttämään noita 'tiedemiesten' tutkimia torjunta-aineita, jolloin ruiskutin vastatuuleen vain shortsit päällä, siksi läpimärkänä torjuntaineista aamusta iltaan monta päivää yhteenmenoon. Tätä kesti useita vuosia. Nyt noihin aineisiin ei saa edes myyntilupaa kuin erityisammattihenkilö ja hänenkin pitää käyttää kokovartalon peittämiä suoja-asusteita ja kaasunaamaria. Kyllä tiede 'tietää', - mitä milloinkin.


Vieras

#20340 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sanat himo ja homo ovat samankaltaisia...

11.09.2013 10:06

#20339: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sanat himo ja homo ovat samankaltaisia...

Jatkapa muuten samalla idealla todisteluja uskosta!

very...

#20341 Re: Re:

11.09.2013 10:19

#20336: - Re:

Huomenna juhlitaan Gavriel Eskelin syntymäpäivää. Lähetin onnittelut Israel update sivuston palautelomakkeen kautta, menee ylläpidolle ja sieltä varmaan perille hänelle.
http://israelupdate.achlak.net/


Vieras

#20342 Re: Re: Re:

11.09.2013 12:10

#20341: very... - Re: Re:

Ja tässä linkki http://israelupdate.achlak.net/?page_id=720

APUVA! Jättiläiset tulee!!! Kannattaa tutustua myös muihin sepitelmiin niin tiedätte minkälaisten höhl... no ihmisten kanssa täällä saa jutella!

 

very...

#20343 Re: Re: Re: Re:

11.09.2013 13:30

#20342: - Re: Re: Re:

Sinäpä sen sanoit!


Vieras

#20344 Re: Re:

11.09.2013 13:53

#20301: - Re:

Tämä tila on aivan superhyvä tila. Älä yhtään yritä:-)


Vieras

#20345

11.09.2013 14:25

Hyvä adressi. Eipä löytynyt linkkiä uutisjutussa vaan piti hakea adressi itse. En tiennyt adressin olemassaolosta, muuten olisin allekirjoittanut aiemmin. Mainostakaa enemmän tätä. Monet allekirjoittaisvat.

Vieras

#20346 Re: Re: Re: Re: Re: Sanat himo ja homo ovat samankaltaisia...

11.09.2013 14:30

#20333: - Re: Re: Re: Re: Sanat himo ja homo ovat samankaltaisia...

Eikun sitten manaaja-Jalovaara homouden henkeä pois ajamaan, hiphei!! Voiko siis täysjärkinen Suomen koululaitoksen edes alimmalla tasolla läpikäynyt tosissaan moista päästellä...????

ENSIMMÄISEEN ASIAAN:

Tiedemies olettaa pahaimman teoreettisen tiedon ja empiirisen näytön perusteella asian olevan todennäköisimmin niin ja niin. Uskis uskoo mitä tahansa uskonnollinen auktoriteetti hänelle uskotteleekin Raamatussa sanottavan. Siinä muuttuvat sitten suihkukoneet tuomion pasuuna-soofariksi, mitäs tosiasioista.....


Vieras

#20347 Allekirjoitusten määrä on ylittänyt kommenttien määrän

11.09.2013 14:51

Pitäisikö siitä vetää jokin johtopäätös? Ehkä se, että kun on allekirjoittanut, ei enää viitsi ruveta meuhkaamaan.

Vieras

#20348 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sanat himo ja homo ovat samankaltaisia...

11.09.2013 15:17

#20334: - Re: Re: Re: Re: Re: Sanat himo ja homo ovat samankaltaisia...

Kiitosta, kiitosta vaan näkemyksestä tai ehlotuksesta. Salaisuudeksipa hyvinkin.

Kovasti olen tykännyt tästä adressista. Terveisin Ilpo.


Vieras

#20349 Re: Re: Re:

11.09.2013 15:36

#20341: very... - Re: Re:

 

Kiitos muistutuksesta!  

Minä taas muistutan tuosta poikkeuksellisen mielenkiintoisesta:   19.30 Syvällisesti sinun Fred Wright 7/12 
Tänään taas varmaan ovat  itseasiassa,  syviä totuuksia kätketyistä asioista läpi historian.http://www.tv7.fi/



Vieras

#20350 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tapaus A Oilinki....

11.09.2013 15:36

#20328: - Re: Re: Re: Re: Re: Tapaus A Oilinki....

 

 

Tästä päästääkin Israelin arkeologian uusimpiin käänteisiin, jotka todistavat Mormonin kirjan olevan totta.