katrihelenachisu

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista katrihelenachisu.

Ilkka Luoma
Adressin tekijä

#1 Huumaava epätodellisuus

10.02.2013 11:59

Tekstin kirjoituslinkki täytenä sisältönä ---

Huumaava epätodellisuus – vai mikä on sitten todellisuutta, kun kosmologitkin sanovat kaiken olevan aistien kautta vain aivoissa. Aivoissa tapahtuvat sähkö-kemialliset prosessit ovat meille suurelta osaltaan tuntemattomia ilmiöitä – pienet lapset ihmettelevät teräviä neuloja puistoissa ...

Evoluutiolla on ollut aikaa rakentaa sopeumajärjestelmää jo miljoonia vuosia. Arvaisi sen olevan valmiimpi kuin nyt muodissa oleva synaptiikan voimistus eli tehostekemikalisointi aivokiksien kokemiseksi 0] – tietämättä mitä evolutiivisia seurauksia hitaiden muuttujien kautta se aikaansaa ajatus- ja ohjauskoneistossamme, aivoissa.
...

Miksi ihmiset huumaavat ja kemikalisoivat aivojaan –

eikö ”normaalin elämän” ravintotekijät, ulkoiset omin aistein vastaanotettavat aistivärähtelyt ja omat sisäiset kemiallissähköiset synapsit ja impulssit riitä - vai eikö ole enää omaehtoista kykyä vahvistaa evoluution itsensä luomia kemiallissähköisiä prosesseja, joista muodostuu esimerkiksi rakkauden sinfonia. Vaatiiko nykymarkkinatalousihminen 1] tehostettuja kiksejä kasvuhuumassa mitä talousmiehet kilvan huutavat?

LINK – Suomen Kuvalehti

[2009]

Bolivian presidentti piti merkittävän puheen Helsingin yliopiston juhlasalissa vieraillessaan maassamme muutama vuosi sitten. Presidentti ja itsekkin aymaraintiaani 2] Evo Morales 3] kertoi alkuperäintiaanien pureskelleen Etelä-Amerikassa kokan lehtiä vuosituhannet - niistä on saanut voimaa - erityisesti silloin, kun valloittaja-espanjalaiset 3] orjuuttivat muun muassa aymarat kaivoksissaan.
3] Valkoinen mies tuhosi ja intiaani korjaa -

Valkoinen materialisoitunut näyttötalousihminen boosteroi kokan lehdet kokaiiniksi

Ei ollut intiaanien vika ja syy siihen, että valkoinen rotu kiihkoissaan ja kiksihurmoksessaan buusteroi (=vahvisti) kokan lehdet 100- ja 1000 -kertaiseksi kokaiiniksi. Intiaaneille olisi kelvannut pelkät luonnontuotteet, mutta valkoinen ei tyytynyt tähän - vaan kemikalisoi kasviksit valkoiseksi jauheeksi - kun mikään ei enää riittänyt - piti saada entistä kovempia hallusinaatioita - no, seuraukset tiedämme!

Oopium sodat I ja II

Kiinan keisari yritti estää englantilaisten tuottoisan huumekaupan Kiinaan – kiinalaiset olivat kovaa vauhtia narkomanisoitumassa – siksi taajaan huumeluolia perustettiin. Englantilaiset viljelivät oopiumin raaka-aineita valloittamassaan Intiassa ja laivasivat sitä väkirikkaaseen Kiinaan 4] – hyvät voitot tuottavana busineksena.

Kiinan keisari suojeli kansaansa, mutta euroopplaiset yhteisvoimin torppasivat tämän suojelun – ja huumeralli jatkui ... entä tänään, kun kiinalainen innokkaasti pakioi tapojamme – kaikilla ”rintamilla” – mihin Kiina on menossa?

4] ”Kiina teloittaa huumeiden salakuljettajat, kuten thaimaalaisetkin” –

EXTRA LINK – ”Nuorten pahoinvointi vanhempien tavoitellessa materiaalista hyvinvointia” –

EXTRA LINK – ”Miltei maailman onnellisin kansa!” –

- http://ilkkaluoma.puheenvuoro.uusisuomi.fi/102218-miltei-maailman-onnellisin-kansa -

...
LINK THL Huumetilanne Suomessa 2012 - http://www.julkari.fi/handle/10024/103121 -

Ilkka Luoma

AL US

Viite 1]

“Jokainen ihminen elää onnessaan, surussaan ja tyytyväisyydessään omien aivokemioiden vallassa - synapsien 5] maailmassa. Olemme oppineet huumaamaan itseämme sallitusti ja laittomasti. Mikä ajaa meidät illusoitumaan maailmoihin, joissa kymmenen näkyy satana ja velkakin muuttuu saatavaksi?

Kohtuus on elämän suola, jonka Bolivian presidentti Evo Morales puheessaan esitti, kun läntinen kulutusjuhlamaailma moitti inkaintiaanien kokapensaiden viljelyn olevan turmio läntisen maailman nuorille - kokaiinina. Evo vastasi:

"Me pureskelemme, jaksaamme tehdä työtä, kahvinpapuihin verrattavia kokapensaan piristäviä lehtiä. Me emme vahvistaneet lehtipiristettä tuhatkertaiseksi, sen teitte Te valkoiset, kun mikään ei Teille riittänyt". Näin syntyi laboratorioissamme kokaiini, joka tappaa - kokapensaan lehdet eivät tapa sen enempää kuin kahvikaan. Näin Evo Morales, kun piti puheen Helsingin yliopiston juhlasalissa 6] keväällä 2010.
6] Bolivian presidentti Evo Morales Suomessa - kuvakansiot

Löytyykö inkojen ja muinaiskreikkalaisten filosofioista jotain meille, jotka "huumattujen aivoaaltojen pimeydessä vaellamme"?