Viivästyskorko toimeentulotukeen

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Viivästyskorko toimeentulotukeen.

Pauliina Rusula
Äänekoski

17.01.2008 00:36

Kelalle sama vaatimus!!!!!
tp
Vieras

#2 hyvä adressi toi toieentuloon liittyvä

01.09.2010 10:19

meillä on ollut ongelmia saada jo 3 kk toimeentuloa .laskumme maksamati ja ulostottoon menevät sossu ei ota kuuleviiv korviin kun laitttaa kyselyjä.me olemme siis pulassa totaalisesti ei ole kuu tulot 500 e kuussa lapsilisät.

lainsuojaton
Vieras

#3 Lapsen biologisen olemassaolon vaarantaminen

19.11.2010 16:18

Edelleisenä kuukautena toimeentulotuki myönnettiin lapselle ja äidille täysimääräisenä. Seuraavassa kuussa perheen tulona oli ainoastaan lapsilisä n. 145€. Toimeentulotukipäätös oli hylkäävä. Alaikäinen lapsi ei ollut oikeutettu perusosaan eli hänen biologinen olemassaolonsa vaarannettiin päätöksen tehneen viranhaltijan toimesta. Viranhaltijan harrastaman hallinnollisen kikkailun johdosta (mm. hakemuksen vastaanottopäivä oli päätöksen tehneelle sosiaalityöntekijälle epäselvä vaikka kirjallinen tttukihakemus annettiin ko. sosiaalitoimen viranhaltijalle henkilökohtaisesti toimitettavaksi toimivaltaiselle viranomaiselle) päätöksen tekeminen kesti kuukauden vaikka lisäselvityspyyntöä ei lähetetty. Äiti hoiti lapsen päivittäisen ruokailun ollen itse lähes ilman ruokaa. Tuolta ajalta kertyneitä mm. asumiskuluja peritään edelleen äidiltä. Päätöksen tehnyt viranhaltija oli mielestään menetellyt kaikilta osin lakien mukaisesti. Lastensuojelun viranhaltija sanoi myös että on toimittu lakien mukaisesti; hän valvoi omien sanojensa mukaan, että lapsella on riittävä elatus. Perhepalveluiden johtava sosiaalityöntekijä sanoi saman. Samoin perhepalveluiden lastensuojelun johtava sosiaalityöntekijä. Samoin perhepalvelujohtaja. Samoin hyvinvointipalvelujohtaja. Tosiasiassa äiti ainoana huolehti lapsen hyvinvoinnista.