LAUNEEN KOULUN LAPSET HÄDÄSSÄ!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista LAUNEEN KOULUN LAPSET HÄDÄSSÄ!.


Vieras

#1

21.03.2013 19:43

Kyllä Suomen valtiolla pitää olla rahaa rakentaa
kunnollisia kouluja lapsille.Sillä Lapsissa on Suomen tulevaisuus kun he pysyvät terveinä ,eivätkä joudu eläkkeelle heti koulun käytyään.Siellä koulussa on minunkin lapsen lapseni.
Minni
Vieras

#2 Re:

21.03.2013 20:39

#1: -

Todellakin home- ja sisäilmaongelmat pitää pystyä ratkaisemaan lasten ja muun kouluhenkilökunnan eduksi.
Opettajat voivat vaihtaa työpaikkaa - sekään ei tietenkään ole oikein, mutta mitä voivat lapset tehdä?
Eivät mitään.
Meidän pitää pitää lasten puolta.
Nyt on pakko toimia.


Vieras

#3

22.03.2013 07:54

Hyvä, kun pidätte lastenne puolia tässä asiassa. Toivottavasti asiat menee niin kuin pitää!

Monessa koulussa on odotettu liiaksi, että jotain tapahtuisi ylhäältä päin, ja yleensä ne toimet eivät ole olleet riittäviä. Tarvitaan kansalaisaktivismia.
Minni

#4 Ongelmia jo 90-luvulta saakka!!!

22.03.2013 10:41

Tuttavani kirjoitti aiheesta:

"Itsekin miettinyt että missä höyryissä siellä 9 vuotta vierähti 90-luvulla. Koulua on kuitenkin silloin ja sen jälkeen laajalti remontoitu niin on se kumma että siellä vielä on ongelmia. 90-luvulla vaan ei osattu näistä asioista taistella vaan flunssat ja allergiat vaan kuului lasten elämään. Ei edes epäilty koulun ilmaa!"

Vieras

#5

22.03.2013 10:43

"Uskomaton koulurakennus! Ja kuinka kalliiksi tullut... Itse sain oireita jo 20v sitten yläkoulunpuolella. En vaan tajunnut mistä johtuivat. Esim.aina äidinkielen luokassa alkoi kurkkuun pistää ja yskitti hirveästi."

Vieras

#6

22.03.2013 11:28

Useampi opettaja on menettänyt terveytensä pysyvästi Launeen koulussa.
j

#7 Useampi opettaja on menettänyt terveytensä Launeen koulussa pysyvästi.

22.03.2013 11:29

Useampi opettaja on menettänyt Launeen koulussa terveytensä pysyvästi.
pettynyt

#9

22.03.2013 13:24

Itsekin opiskelin launeen koulussa kaikki 9 vuotta ja luulen että nykyiset oireilut johtavat yhdeksän vuoden altistumisesta. Olen töissä talossa jossa on sisäilmaongelmia ja olen jatkuvasti sairaslomalla. Jatkuva flunssa (24/7), kovat päänsäryt ja "astmaattiset oireet" johtuvat aivan varmasti lapsena saadusta altistumisesta.

Vieras

#10

22.03.2013 14:33

Tuossa koulussa 9 vuotta oppilaana viettäneenä tiedän mistä banhemmat puhuvat! Koulun perus korjauksesta olikin ihan mielettömästi hyötyä kun samat ongelmat palanneet kaikkien vesivahinkojen ym. seurauksena.

Vieras

#11

22.03.2013 18:31

Lasten terveydellä ei voidan leikkiä, heillä täytyy olla turvallinen ympäristö oppimiseen ja kasvuun:)

Vieras

#12 Jaakko Saariluoma

22.03.2013 23:46

Tänään Sibeliustalolla esiintyi Jaakko Saariluoma, joka kesken stand up shownsa otti kantaa Launeen koulun puolesta ja kehoitti viimeistä paikkaa täynnä olevan salin kirjoittamaan adressin !!! Hieno ele! Jälkeen päin kuulin mistenköhän sinne löytää. Nyt kaikki levittämään tätä osoitetta omilla fb sivustoillaan jne.
Minni

#13 Re: Jaakko Saariluoma

23.03.2013 00:26

Vein Jaakolle adressimme ennen esitystä ja pyysin ottamaan kantaa. Jaakko Saariluomam lisäksi meitä on tällä hetkellä tukemassa mm. Raappana, Jaajo Linnonmaa, Jethro Rodstedt ja Juha Vuorinen! Ja lisää nimiä listaan on tulossa koko ajan! Suuri kiitos tuesta rinnalla taistelijoille!

#12: - Jaakko Saariluoma 

 

Minni

#14 Jaakko Saariluoma!

23.03.2013 00:28

Vein Jaakolle adressimme ennen esitystä ja pyysin ottamaan kantaa.
Jaakko Saariluoman lisäksi meitä on tällä hetkellä tukemassa mm.
Raappana, Jaajo Linnonmaa, Jethro Rodstedt ja Juha Vuorinen!
Ja lisää nimiä listaan on tulossa koko ajan!
Suuri kiitos rinnalla taistelijoille!

vieras

#16

23.03.2013 08:40

Hyvällä asialla ollaan!!!
entinen Launeen koulun oppilas

#17

23.03.2013 08:40

Itse olen myös käynyt Launeen koulua alkaen vuodesta 1983, yhteensä yhdeksän vuotta. Aikuisiällä olen joutunut tuntemaan tämän nahoissani. Lapsena, erityisesti yläasteiässä minulla oli huomattavan usein flunssaa ja kuumetta, mutta silloin ei vielä osattu yhditsää sitä sisäilmaan. Nyt sisäilmaoireet seuraavat minua koko loppuelämäni; hengitystieoireita, kovaa päänsärkyä, huimausta, rytmihäiriöitä yms...Tällainen kohtalo ei saa olla Launeen koulua käyvillä lapsilla! Paras ja järkevin ja yhteiskunnalle loppupelissä halvimmaksi tuleva ratkaisu olisi edelleen pistää koko koulu kumoon, lapset terveisiin parakkeihin (nythän kaikki Launeen koulun parakit eivät sitä ole) ja rakentaa uusi, hyvin rakennettu koulu! Lapset välittömästi pois koulusta ja katkaistaan tämä uhkapeli terveydellä!
Onnea opiskeluun velattomasti.

#18 Koulu ongelmat

23.03.2013 09:27

Olisi ikävintä pistää koulu kumoon,koska sekin on todennäköisesti rakennettu kalliilla Japanilaisella lainarahalla. Ja nyt,jos joudutaan rakentamaan uusi koulu Kiinalaisella lainarahalla.Tulisikin taloudellisemmaksi palata kirtokouluaikaan,tai siirtyä nykyaikaiseen etäopiskeluun.
Kesällä sopii hyvin järjestää ulkoilma,leirikoulutuksena opiskelu "palmupuiden alla".
Ongelmia liioitellaa,home lisää kestävyyttä ja hyvinvointia,on välttämätönkin.

#19 Sisäilma ongelmat

23.03.2013 09:38

On liioiteltu sisäilma ongelmia.Paljon suurempi on ulkoilma ongelma.Autojen pakokaasut ovat pilannet ulkoilman,niiden aiheuttamat pälyongelmat.Oman lisänsä antaa mobedit.
Kaljaa ja viinaa unohtamatta.Tupakka on suurin pilaaja.
Vaiktelua elämään.

#20 Koulu maailmassa

23.03.2013 09:48

Armeijan teltat pahimpaan ongelmaan lakon jatkoksi.Vaihtelu on sitä,joka piristää.
Janne

#21 Nyt

23.03.2013 11:08

Lapsi on nyt ! Meillä on Suomessa oppivelvollisuus ja lapsella oikeus oppia,se kuuluu yhtenä YK:n julistamiin lapsen oikeuksiin.Kenenkään meistä ei pitäsi suostua siihen,että lapsen terveys vaarantuu koulussa Koululuokissa kasvavat lapset ovat meidän tulevaisuus,heillä on oikeus puhtaaseen sisäilmaan,meillä kaikilla on ja meidän oikeus on vaatia sitä!
Äiti

#22 Ei ole paljon vaihtoehtoja!

23.03.2013 11:09

Launeen koulun osalta tutkimuksia on tehty, tuloksia vaan pidetään piilossa julkisuudesta. En tiedä, ketä sillä suojellaan, ei ainakaan lapsia. Omista lapsistani toinen siirtyi pois kyseisestä koulusta sisäilmaongelman vuoksi.
Minni

#23 Re: Ei ole paljon vaihtoehtoja!

23.03.2013 11:33

#22: Äiti - Ei ole paljon vaihtoehtoja!

Äiti - minuun on ottanut yhteyttä lukuisia samasta kärsineitä.
Kyseessä joko omat lapset tai itse yhteydenottaja.
Käsittelen kaikki tulleet viestit luottamuksellisesti.

Otatko yhteyttä minni@groovefm.fi


Vieras

#24 Re: Sisäilma ongelmat

23.03.2013 12:41

#19: Ongelmia liioitellaa,home lisää kestävyyttä ja hyvinvointia,on välttämätönkin. - Sisäilma ongelmat 

 Näin puhuu ihminen, joka ei ole koskaan joutunut kärsimään siäilmaoireista! :(


Vieras

#25 Re: Ongelmia jo 90-luvulta saakka!!!

23.03.2013 13:31