Bensan hinta

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Bensan hinta.

J Kaimaani
V-S

#1 Onko näin?

13.06.2008 14:09

Haluaisin kyseenalasitaa muutaman kohdan adressissa. Jos polttoaine veroa lasketaan, mistä saadaan tilalle korvaava verokertymä? Lisäksi valtiovarainministeriä mukaillen: Jos polttoaineveroa laskettaisi antaisi se tuottajille (OPEC) väärän signaalin ja vuoden päästä hinta olisi todennäköisesti samoilla lukemilla. Se signaali olisi, että länsimaat tekevät mitä tahansa saadakseen heidän kallista raakaöljyään. Tämä poistaisi viimeisetkin rajoitukset hintojen korotukselta. Jos valtio myöntäisi "bensasetelin" millä perusteilla se jaettaisi? Ei ainakaan asuinpaikan mukaan toivottavasti. Haja-alueella asuvat ovat tehneet tietoisen valinnan ja näillä perusteilla ei voi rahastaa valtiota. Lisäksi ei autoilevalle kansanosalle tämä antaisi perusteettoman tulonlähteen kun "bensaseteleitä" alettaisi huutokaupata. Mitkään näistä toimista eivät myöskään ohjaa ekologisempaan suuntaan, pikemmin päinvastoin.
Olen varma, että sähköautoja tulee markkinoille ja toivon että pian koittaa se aika kun kaupunkimaasturit menettävät arvonsa juuri siksi että kukaan ei kertakaikkiaan halua niin paljon kuluttavaa autoa.
Asian ulkopuolelta olen miettinyt asian ironista puolta: Maailmassa on paljon demokraattisia, rauhallisia länsimaita. Kun globaalisti elintaso nousee, tai vaikka vain Kiinan ja Intian se vaatii energiaa jonka saanti vaikuttaa koko maailmaan. Keillä sitä energiaa sitten on? Lähi-idässä ja Venäjällä! Juuri ne kaksi kolkkaa maailmalla, joita en itse välittäisi koluta. Se vielä puuttuisi, että Afrikasta löydettäisi mittavat raakaöljyesiintymät
Mikko Hakala

04.03.2011 06:07

Polttoaineverosta vähintään puolet pois!
Toni Ajanti

#3 Menovesi

07.03.2011 11:01

Bensan hinta alkaa olla aika kallista suhteessa tuloihin ja pakollisiin ajokilometreihin!
Arto Porkka

#4 hinta

08.03.2011 20:16

hinta pitää alentaa niin että se olisi 1,20 eur.litra olisi ylin hinta..