MAKSUTON HSL-MATKAKORTTI PALAUTETTAVA VAMMAISILLE

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista MAKSUTON HSL-MATKAKORTTI PALAUTETTAVA VAMMAISILLE.


Vieras

#26

31.01.2014 14:51

Vammaiset tarvitsevat ilmaisia matkalippuja.Heillä on pienet tulot.
Elliniki

#27

31.01.2014 17:33

Pakko todeta, että kettumaisen tekivät ja mun (sekä toki myös muiden) kulkeminen kesäisin vaikeutuu huomattavasti. Tuo kortti oli siitä hyvä, että riitti kun piti sen mukana, bussissa toki piti piippauttaa, mutta harvoin mä bussilla kuljen.

Nyt sitten mun pitää hommata ensinnäkin se kortti, joten pitää jollain ilveellä laahautua steissille. Kortille mun kannattaa ladata arvoa. Mutta sitten kun arvo loppuu... lähin latauspiste on suunnilleen 800m päässä, eli mulle kaukana. Kulkuneuvosta en voi ostaa lippua, koska mulla harvemmin on käteistä (ja automaatti on kanssa siellä n. 800m päässä), ja vaikka olisikin, niin kuskilla ei ole aikaa odottaa pysäkillä lipunoston + mun istumaanpääsyn ajan (en siis pysy pystyssä jos kulkupeli liikkuu). Kännykkälippukin on vähän huono, koska mulla on pre paid -liittymä: entäs jos saldo on loppu kun pitäis päästä kulkemaan (ja DNA:lla ei voi netistä ladata saldoa S-Pankin kautta)? Lippuautomaattia täällä ei ole.

Lisäksi jatkossa mä en voi enää liikkua yksin julkisilla, koska yhdellä kädellä sitä korttia ei saa piipattua, joten mä en mitenkään saa tukevaa otetta mistään etten lentäis hanurilleni jos kulkuneuvo lähtee liikkeelle sillä aikaa kun sitä korttia piippailee. Tuo kortinpiippaus kun on "normaalillekin" ihmiselle (kuulemma) hankalaa.

Tämä kaikki summattuna on se, että en sitten kesälläkään liiku missään. Asun yksin ja täällä ei juuri koskaan käy kukaan, ja kukaan harvemmin haluaa tulla tätä kautta jos johonkin ollaan menossa.

Voin vain todeta, että ahdistaa.

Vieras

#28

10.02.2014 20:18

Toivotaan, että tämä raukamainen teko tullaan korjatuksi.

Vieras

#29

18.02.2014 21:01

ehdottomasti se on palautettava heille ja myös heidän holhoojilleen siis vammaisen kuljettajalle

Vieras

#30

04.03.2014 10:43

Hyvä ja asiallinen.
Itse olen voinut käyttä ko. korttia nimen omaan Matalallattiajunassa.
Maiju

#31 Re:

28.03.2014 20:28

#22: -

HSL:n bussikorttia ei saatu automaattisesti, vaikka taxikortin saikin. Ainakin minä jouduin erikseen sossulta pyytämään bussikortin kun ensin olin tuon taxikortin saanut.

Maiju

#32 seutuliputon kortti?

28.03.2014 20:34

Miksi sen bussilipun pitäisi olla kallis seutulippu? Jokaiselle HSL:n kortin haluavalle voisi myöntää oman kaupungin sisäinen kortti…jos täytyy matkustaa oman alueen ulkopuolelle, niin sitten käyttäisi omia varojaan seutulippuun…tai menisi taxilla.
Tällä tavalla saataisiin riita puoliksi: säästöä, mutta myös vammaisille mahdollisuus kulkea oman asuinkunnan sisällä.

Vieras

#33

03.06.2014 08:30

Onhan se uskomatonta, että perusasia, liikkuminen tehdään vaikeavammaisille mahdottomaksi. Ns. taksiseteleillä ei pitkälle pötkitä kuukaudessa. Itse tervejalkaisena en voi tällaista käsittää.Tällä tempauksella huononnetaan vammaisten hyvinvointia kokonaisuudessaan.

Vieras

#34

03.08.2014 18:45

Vammais korttin poisto oli todella paha aia. Länsimetrom olisi vpoinut jättää tekemättä.

Vieras

#35 Re:

27.12.2016 06:50

#34: -  

 Ja miten tuo Länsimetron tekemättä jättäminen on linjassa Suomenkin ratifioiman Pariisin ilmastosopimuksen kanssa?