Vaadimme Paula Risikon, Terhi Kilven sekä Pekka Puskan eroa!

Ihmettelevä
Vieras

/ #95 On kriittisiä ja "kriittisiä"

07.02.2011 00:04

Tämä rokotejupakka on saanut netissä rokote"kriittiset" liikkeelle joka puolella ja ajauduin tähän adressiinkin tuollaisen ketjun kautta. Rokotekriittiset peräävät "omailla aivoilla ajattelua", ja sitten kun rupesin ajattemaan omilla aivoilla ja googlettelin rokotevastaisten informaation lähteitä, se oli kyllä aika järkytys. Quote mining tuntuu olevan suosiossa. Siis että otetaan netistä jokin mikä tahansa oman asian kannalta hienon kuuloinen lainaus ja irrotetaan se täysin kaikista mahdollisista kontekteista. Suora lainaus viimeaikaisesta rokotevastaisesta ketjusta suositulla äitipalstalla:

"Komplikaatioita, joista ei puhuta
"Every vaccine carries certain hazards and can produce inward reactions in some people...in general, there are more vaccine complications than is generally appreciated."

Professor George Dick, London University"

Kuulostaa vakuuttavalta, eikös. Jollei sitten ota huomioon sitä että Professor Dick syntyi vuonna 1881 ja oli uransa huipulla maailmansotien aikoihin. On ennemmään kuin hienoa olla kriittinen, mutta pitäisihän sen nyt hyvänen aika perustua johonkin järjelliseen!! Olen pienten lasten äitinä ollut todella järkyttynyt, minkälaisen olemattoman asiatiedon perustella ihmisiä on peloteltu esim. äitipalstoilla.