Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #1986 oraakkeli

24.03.2013 21:08

Ilta on pitkällä ja ihmisten väsymys näkyy osissa kommentteja. Haluan muistuttaa muutamista asioista. Ensinnäkin olisi erittäin suotavaa, että niin homoliittojen vastustajat kuin kannattajatkin lukisivat TT Ahvion selonteon ennen omien mielioiteiden julkituomista. Viittaan seuraavassa erääseen ylläolevaan ihmettelijän kommenttiin lapsettomista aviopareista: naisen ja miehen välinen avioliitto on oikea avioliitto oli se sitten lapseton tai ei- koska sukupuolisen aktin tarkoituksena on saattaa uusi elämä alulle. Avioliiton luonne on sellainen, että sen varteenotettava tehtävä on ihmissuvun jatkaminen. Seuraavassa kommentissa kritisoitiin kristillisiä arvoja kauttaaltaan väittämällä, etteivät "muutkaan (kun perinteinen avioliitto) Raamatun kohdat enää päde". Kuinka niin? Pätevät kyllä, tosineri asia noudstetaanko niitä. En henkilökohtaisesti pidä uskonnollisia syitä suurimpana syynä sukupuolineutraalin avioliittolain vastustamiseen, vaan katson sosiologisten syiden olevan merkittävimpiä kuin mitkään muut. Yhteiskunnan kantavien rakenteiden mureneminen voi olla tuhoisaa; Ruotsissa tämä näkyy jo siten, että lapsia ei tueta kasvussa terveeksi pojaksi tai tytöksi. Sukupuolineutraalius, mikä on ilmiönä täysin luonnonvastainen, ( toisin kuin homoseksuaalisuus jota tottakai esiintyy luonnossa), on Ruotsissa sukupuolineutraalin avioliittolain voimaanastumisen jälkeen v.2009- vallalla oleva kasvatuksellinen linjaus.