Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Heikki

/ #2812 Re: Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

26.03.2013 08:42

#4: Vieraampi - Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

>>>SEA:n kannanotto oli hyvä ja asiallinen. Ehkä se saisi kuitenkin olla tasapuolisempi. Homoseksuaalit tarvitsevat mielestäni myös jonkin liittomuodon, mikäli haluavat sitoutua toistensa elämään ja yhteisen talouden ylläpitoon.<<< Ihmisjärjellä ajatellen asia voi äkkiseltään vaikuttaa tuolta, mutta kristittyjen on ajataltava myös homojen pelastusta. Kristityt eivät kuitenkaan voi olla hyväksymässä tai sallimassa homojen liittoja, koska kristitty tekee silloin jopa homoutta pahemman synnin, ja noista synneistä on Raamatun mukaan palkkana kuolema, jos kristitty tietoisesti tekee tuossa asissa vastoin Jumalan tahtoa! (Room 1:24-32) Jos taas me kristityt rakastemme lähimmäisiämme, meidän velvollisuutemme on varoittaa myös homoja siitä, mikä heitä odottaa jos he eivät tee parannusta synneistään ja ota vastaa evankeliumia: Hesekiel 3:17-21 "Ihmislapsi, minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani. Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi. Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut. Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee - kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta - mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.,Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet sielusi pelastanut." Edellinen Raamatun kohta osoittaa, että Jumala laittaa meidät kristityt vastuuseen, jos emme kerro totuutta myös homoillle. Tuo vastuu on kova, sillä kohtalonamme on iänkaikkinen ero Jumalasta eli toinen kuolema, jos emme varoita heitä siitä mikä heitä odottaa, jos he eivät tee parannusta!