Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #10570 Re: Re: Re:

18.04.2013 12:22

#10566: - Re: Re:

Koulutetut ihmiset eivät yleensä myrkyty ollenkaan. Muutoinkin tarpeeksi korkea IQ näyttää antavan jonkinlaisen immuniteetin sille, että uuden tiedon omaksumisesta tulisi ihmiselle jonkinlaisia henkisiä tai fyysisiä oireita. On jopa epäilty, että tarpeeksi älykkään ihmisen kyky omaksua uutta tietoa on rajaton ja tällöin myrkytyksestä ei olisi minkäänlaista vaaraa.

Vaara on olemassa lähinnä niiden kohdalla, jotka ovat koko elämänsä luulleet elävänsä sellaisessa todellisuudessa, jota ei varsinaisesti ole enää olemassakaan, sekä niiden, jotka ovat saaneet viettää aikaa ja keskustella vain yhtä matalan IQ:n omaavien ihmisten kanssa. Myös yleissivistyksen puute on eräs riskitekijä, samoin kuin se, että kyky suodattaa tietoa on olematon. Tällöin ihminen voi jopa luulla todeksi väitteitä, joilla ei ole totuuspohjaa, mutta jotka hän haluaa omaksua, sillä ne sopivat siihen todellisuuskuvitelmaan, jonka hän on itselleen luonut. Näiden kuvitelmien ja totuuden välinen ristiriita aiheuttaa joskus ihan fyysistä pahoinvointia, toivottomuuden tuntemuksia ja kaikkein patologisempien tapausten kohdalla voimakkaan torjuntareaktion, joka ilmenee vihana, solvauksina ja henkilökohtaisina hyökkäyksinä sitä henkilöä kohtaan, joka on tätä uutta tietoa yrittänyt potilaalle tarjota.