Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

#10551 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Homojen ohje

18.04.2013 10:34

#10547: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Homojen ohjeita

Kerro toki, millaisen diagnoosin olet minulle tehnyt? Ja alunperin, millä perusteella? Silläkö, että olen hetero ja kuitenkin kannatan homoseksuaalien oikeutta tasa-arvoon? Jos usko on siihen ainoa "lääke" sinun mielestäsi, niin ihan mielelläni pysyn tässä taudissa. Paljon mieluummin olen mieleltäni terve, järkevä ja suvaitsevainen ihminen kuin sekaisin kaikenlaisista maailmanlopun julistuksista :)

Eikä minulla ole tarvetta puhua mieheni puolesta, itse sinä hänet tähän keskusteluun sotkit. Voin vannoa, että hän ei halua olla tämän ketjun kanssa missään tekemisissä, eikä sinun kaltaistesi ihmisten kanssa (mutta jos asia sinua vaivaa, niin toki pyydän häntä kirjoittamaan itse sinulle vastineen, hänellä vain ei ole tapana sanoa kauniisti). Hän sattuu olemaan niitä äärimmäisen rationaalisia ihmisiä, joiden maailmankuvaa minkäänlainen hihhulointi ei onnistu järkyttämään. Hänellä on yleensä tapana jättää omasta mielestään "hullut" omaan rauhaansa, ja siksi häntä turhauttaa se, että minulla on tapana provosoitua kaikesta järjettömyydestäkin.

Ja nyt sorruin olemaan ilkeä, mutta itse sinä hyökkäsit minun henkilöäni vastaan. Minä en ole loukannut SINUA millään tavalla, mutta sinä sorrut nyt lähes kunnianloukkaukseen. En aina jaksa olla järkähtämätön, kun niskaani syydetään tässä ketjussa p*skaa. Siinäkään viestissä, josta "sairas" - kommenttisi kirposi, en ollut haukkunut yhtään yksittäistä henkilöä tai ryhmää. Olin ilmoittanut, että minusta tehdyt johtopäätökset olivat vääriä, ja että jos joku haluaa minun kirjoitukseni perusteella (luullen minua homoseksuaaliseksi mieheksi) yleistää jotain koskemaan kaikkia homoseksuaaleja, hän on varmaan (saatuaan tietää, että olen heteronainen) valmis yleistämään kirjoituksensa koskemaan heteronaisia. Jos huomasit, paksulla kirjoitetussa kohdassa olin vain vaihtanut minulle kirjoittaneen henkilön viestissä homon tilalle heteron. Noin niin kuin havainnollistaakseni, miltä se näyttää kun jotain ryhmää sillä tavalla haukutaan. Se ei siis ollut oma mielipiteeni heteronaisista. Tuntuu tyhmältä edes vääntää tällaista rautalangasta kun on tottunut, että ihmiset yleensä ymmärtävät lukemansa, mutta tällä palstalla ei koskaan voi olla varma...

Jos sinulla on vielä jotain sanottavaa minun henkilökohtaisista ominaisuuksistani, niin annan sinulle ehdottomasti puhelinnumeroni, sillä kyllä, haluan kuulla kaiken ihan henkilökohtaisesti. Ja myös vastata sinulle henkilökohtaisesti. Muussa tapauksessa jatkamme keskustelua ketjun varsinaisesta aiheesta, emmekä mene enää henkilökohtaisuuksiin, koska se nyt sattuu olemaan aika ala-arvoista käytöstä.


Vieras

#10552 Re: Re: Re: Re:

18.04.2013 10:37

#10545: - Re: Re: Re:

Kohtelen toisia niinkuin haluaisin itseäni kohdeltavan.

Tästä on huomattavan pitkä matka alkuperäisessä viestissä esittämääsi epäloogiseen ajatusloikkaan:

uskon että lapsi haluaa isän ja äidin.

Samastat oman subjektiivisen mielipiteen muun muassa syntymättömien lasten mielipiteeseen ja argumentoit siten näennäisesti lapsen näkökulmasta. Todellisuudessa kyse on vain yrityksestä legitimoida omat ennakkoluulosi ja perustelemattomat halusi "please, think of the children!" -harhautusliikkeellä.

Vanhemmat ovat niitä jotka kasvattaa ei sisko tai mummo eikä ihon värillä ole merkitystä kasvatukseen.

Nythän ei ollut kyse kasvatusvelvoitteen asianmukaisesta täyttämisestä tai tiettyjen ryhmien yleisestä kyvykkyydestä huolehtia kasvatuksesta, sillä olethan itsekin todennut seuraavasti:

Niin uskon että homoparit ja heteroparit voivat olla ihan yhtähyviä kasvattajia

Höperöä kyllä on että pistät sanoja toisen suuhun.

Missä kohtaa pistän sanoja suuhusi? Kirjoitin seuraavasti: "Viimeiseen tukeutuen olen ottanut vapauden käyttää aloitteen johdantotekstin pohjana omaa kirjoitustasi". Jos logiikkasi on - kuten itse näytät ajattelevan - raudanluja, ja kyse todellakin on "lapsen halusta" ja siten vääjäämättä "oikeudesta" tiettyihin asioihin, niin hahmottelemani lainsäädäntötasoiset lisääntymiskiellot ovat täysin puolusteltavissa.

Kysymys on oikeudesta isään ja äitiin ja minä haluan sen oikeuden säilyttää joten puolustan sitä.

Lapsella ei ole mitään abstraktia subjektiivista oikeutta kahta eri sukupuolta oleviin vanhempiin. Sen sijaan lapsella on oikeus hyvään kasvatukseen, läheisiin ja kiinteisiin ihmissuhteisiin sekä vakaaseen kasvuympäristöön. Mikään näistä seikoista ei edellytä, että lapsen lähin tai lähimmät aikuiset olisivat kahta eri sukupuolta. Asiasta on olemassa mittava tutkimusnäyttö. Viittaan jälleen aiemmin kirjoittamaasi: "uskon, että homoparit ja heteroparit voivat olla ihan yhtä hyviä kasvattajia".

Sinä saat toki omista haluistasi ponnistaen vastustaa tai kannattaa asioita, mutta oman satunnaisen mielipiteen yleistämiseen yleisesti hyväksytyksi tosiasiaksi ja suorastaan subjektiiviseksi, perusteluja kaipaamattomaksi oikeudeksi vaaditaan jo enemmän. Toistaiseksi et ole tarjonnut tähän keskusteluun mitään sellaista, johon tukeutuen oma katsantosi olisi yleistettävissä edellä esitetyn kaltaiseksi.

Minä suvaitsen sinun mielipiteesi, olisikohan sinunkin hyvä miettiä että suvaitset erilaiset ihmiset koska sitähän te ajatte myös takaa. Et voi olettaa että me suvaitsemme teidät jos te ette suvaitse meitä.

Kaikilla on oikeus mielipiteeseen! (:

Lopuksi sananen heikohkosta yrityksestäsi salvata keskustelu mielipiteenvapauteen ja suvaitsevaisuuteen vedoten. Tarkalleen missä kohtaa olen kyseenalaistanut oikeutesi ilmaista vapaasti näkemyksesi? Käsittääkseni olen kommentoinut näkemystäsi, mikä on eri asia kuin jokin nyt maalailemasi suvaitsematon hyökkäys poliittisia oikeuksiasi kohtaan.

Perusteluiden pyytäminen on osa debatointia. Kaikilla on oikeus mielipiteeseen, ja samoin oikeus toisen mielipiteen kyseenalaistamiseen. Jokaisella on myös oikeus katsoa, että esitetty kanta on - varsinkin vailla perusteita esitettynä - epälooginen, huono tai muuten rakenteeltaan tai sisällöltään epäonnistunut. Kanssakeskustelijalle tarjoutuu tällöin mahdollisuus oman mielipiteensä puolustamiseen. Oletan, että käytät tätäkin oikeutta hyväksesi. Muuten ulostulosi uhkaa vaikuttavuudessaan ja painavuudessaan rinnastua vaikkapa tämänkaltaiseen kontribuutioon:

Mun mielestä mustat ei saa lisääntyä. Uskon, että lapsi haluaa valkoiset vanhemmat. Kaikilla on oikeus mielipiteeseen! :)


Vieras

#10553 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: merkitys

18.04.2013 10:38

#10550: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: merkitys

Ja pointti oli....? Kyllä. Yhdenvertaisuuslaki. Ja sen kohta s y r j i n n ä n  k i e l t o.

Kyllä normaalilla älyllä varustettu ihminen pystyy tämän asian ymmärtämään, vaikka olisikin käytetty hiukan virheellisesti termiä syrjimislaki. Lain sisältö on silti sama ja se kieltää syrjinnän sukupuolisen suuntauksen perusteella.

Oliko vielä jotain, mistä haluat meille kertoa?

veryxyl

#10554

18.04.2013 10:52



Sakarjan profetiat (1-8)


4:6 "Ei väellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot."
6:8 "Ne vievät minun Henkeni pohjoiseen maahan, jotta se vaikuttaisi siellä."

Tämän Finlandin, pohjoisen maan pelastumista me rukoilemme ja Siunausta toisillemme ja kaikille keskustelupalstalla kävijöille!

Vieras

#10555

18.04.2013 11:07

Miksi minua kuvottaa, nämä Seta-aktivistien kannanotot? Auttakaa, kun en millään käsitä heidän ajatutusmaailmaansa. Pitäisikö mennä hoitoon, auttaisko sähkö? Homot, vastatkaa please!

Vieras

#10556 himo

18.04.2013 11:10

Voi ristuksen pilu mitä sontaa.

Vieras

#10557 Re:

18.04.2013 11:11

#10555: -

Tuu ulos kaapistas.


Vieras

#10558 Re:

18.04.2013 11:12

#10555: -

Kyllä sinun pitäisi mennä hoitoon. Ei ole normaalia, että saa kuvotuksia mistään ihmisten mielipiteistä. Varsinkaan kun täällä ei kirjoita yhtään Seta-aktivistia vaan ihan "rivikansalaisia". Aktivisteilla on tärkeämpääkin tekemistä kuin tingata tällaisilla nettipalstoilla.

Sekin voisi auttaa, että nostaisit takapuolesi penkistä ylös, sammuttaisit koneesta virran ja lähtisit ulos kävelylle. Ei täällä ole kenenkään pakko roikkua, jos pahaa tekee.

Vieras

#10559 Re: himo

18.04.2013 11:18

#10556: - himo

Menikö herne nenään?  Siirry omalle adressille, jos et viihdy.


Vieras

#10560 Re: 1.Kor.6:9...

18.04.2013 11:26

#8: Allekirjoittaja - 1.Kor.6:9... 

 Jos tuollainen synti menisi läpi, että homot ja lesbot vihittäisiin kirkossa. Kirkosta eroaisi taas paljon ihmisiä. Missä on

pyhyys ja rakkaus. Jumala on pyhä, hän ei rakasta syntiä. Jumala rakastaa syntistä ihmistä. Jumala kutsuu jokaista

parannuksen tekoon. Hän lähetti meille Jeesuksen. Kaikkien on saatava synninpäästö Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä.  Niin kauan kuin olemme täällä ajassa on armon aika. Kun kuolema tulee ja ihminen ei ole saanut synninpäästöä. Niin, ajatus on pelottava.

vieras

#10561 Re: himo

18.04.2013 11:28

#10556: - himo

Pyhän Hengen pilkka

Matteus 12:31-32:

31. Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta.

32. Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa.


Vieras

#10562 Re: Re: 1.Kor.6:9...

18.04.2013 11:29


Vieras

#10563 Re: Re: Re: Re:

18.04.2013 11:35

#10545: - Re: Re: Re:

Väität, että suvaitset, vaíkka et suvaitsekaan. Et suvaitsisi ihmisten oikeuksia tasa-arvoiseen elämään, koska sinä haluaisit sitä ja sitä....

Tässä jälleen esimerkki väärin tulkitusta Raamatun sanasta: Siellä vaaditaan, että muille ei saa tehdä sellaista, jota et itsellesi halua tehtävän. Siellä ei sanota, että muiden täytyy tehdä niin kuin minäkin parhaaksi näkisin, vaan lauseen viisauteen sisältyy se, että toisella voi olla ihan muut tarpeet kuin itsellä.

Minä kyllä tässä julistan suureen ääneen olevani suvaitsematon .... suvaitsemattomuutta kohtaan!!! Olen myös suvaitsematon sitä kohtaan, joka tuottaa ilmiselvästi tuskaa jollekin muulle osapuolelle. Siksi olen täällä suvaitsemattomana teitä uskonnolla toisia päähän potkivia kohtaan.


Vieras

#10564 Re:

18.04.2013 11:37

#10555: -

Sama ongelma täällä! Tämä on kyllä TAAS tätä syrjintää! Missä se Seta oikeen piileksii, kun täällä on vain heteroja. Äkkiä tänne kouluttamaan, meidänkin mukulat jää aivan paisti SIVISTYKSESTÄ ja ei ymmärrä mistää mitää, onhan heilläkin OIKEUS tietää nykyaikaisesta avioliitosta! Niin, JA MYÖS OIKEUS olla tietoisia siitä, että voi vaatia jotain uutta ja ÄLYKKÄÄMPÄÄ avioliittomuotoa,  JOS TUNTEE RAKKAUTTA kohteeseensa!


Vieras

#10565 Re:

18.04.2013 11:45

#10555: -

Jonkinlainen johdantokurssi 2000-luvulle ja moderniin tieteen tarkentamaan ihmis- ja kulttuurikäsitykseen voisivat auttaa tuonkaltaiseen ahdistukseen.  Hoito on aloitettava pieninä annoksina, toksinen raja ylittyy noin vakavassa  tapauksessa helposti.


Vieras

#10566 Re: Re:

18.04.2013 12:01

#10565: - Re:

Oletko varma, ettet sinä ja kaltaisesi ole jo vakavassa myrkytystilassa?


Vieras

#10567 Re: Re:

18.04.2013 12:08

#10564: - Re:

Varmasti tuntuu pahalta, kun joutuu myöntämään, että on ollut väärässä ja suvaitsematon ja vieläpä huono roolimalli omille lapsilleen :( Valitettavasti en usko, että Setalla on kuitenkaan mahdollisuuksia alkaa kouluttamaan yksittäisiä henkilöitä tai yksittäisiä perheitä, taikka osallistua tällaisen marginaalisen ryhmän nettikeskusteluun, vaikka se marginaaliryhmälle itselleen tuntuisikin olevan merkittävä keino muuttaa maailmaa. Aktivistien ja Setan voimavarat ylipäätään on varmaan tällä hetkellä sidottu tärkeimpien, eli päättävien tahojen valistamiseen. Mutta onhan heillä noita auttavia puhelimia, jonne jokainen hämmentynyt ihminen saa vapaasti soittaa. Voimia ja jaxuhali!


Vieras

#10568 Re: Re: Re:

18.04.2013 12:16

#10566: - Re: Re:

Toksiset oireet esiintyvät vain sillon, kun lääke joutuu kosketuksiin kuvatulla tavoin vammautuneen potilaan henkisen aineenvaihdunnan tuottamien kuona-aineiden kanssa.

vieras

#10569 Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto!

18.04.2013 12:18

#10555: -

Seta-aktivistit  hyökkäsivät taas tänne. Setan ohjeet toimivat. En käsitä minäkään heidän ajatusmaailmaansa! Kaikki asiat käännetään päinvastoin ja heitä harmittaa, kun keräämme tänne nimiä adressiin.

 

 


Vieras

#10570 Re: Re: Re:

18.04.2013 12:22

#10566: - Re: Re:

Koulutetut ihmiset eivät yleensä myrkyty ollenkaan. Muutoinkin tarpeeksi korkea IQ näyttää antavan jonkinlaisen immuniteetin sille, että uuden tiedon omaksumisesta tulisi ihmiselle jonkinlaisia henkisiä tai fyysisiä oireita. On jopa epäilty, että tarpeeksi älykkään ihmisen kyky omaksua uutta tietoa on rajaton ja tällöin myrkytyksestä ei olisi minkäänlaista vaaraa.

Vaara on olemassa lähinnä niiden kohdalla, jotka ovat koko elämänsä luulleet elävänsä sellaisessa todellisuudessa, jota ei varsinaisesti ole enää olemassakaan, sekä niiden, jotka ovat saaneet viettää aikaa ja keskustella vain yhtä matalan IQ:n omaavien ihmisten kanssa. Myös yleissivistyksen puute on eräs riskitekijä, samoin kuin se, että kyky suodattaa tietoa on olematon. Tällöin ihminen voi jopa luulla todeksi väitteitä, joilla ei ole totuuspohjaa, mutta jotka hän haluaa omaksua, sillä ne sopivat siihen todellisuuskuvitelmaan, jonka hän on itselleen luonut. Näiden kuvitelmien ja totuuden välinen ristiriita aiheuttaa joskus ihan fyysistä pahoinvointia, toivottomuuden tuntemuksia ja kaikkein patologisempien tapausten kohdalla voimakkaan torjuntareaktion, joka ilmenee vihana, solvauksina ja henkilökohtaisina hyökkäyksinä sitä henkilöä kohtaan, joka on tätä uutta tietoa yrittänyt potilaalle tarjota.


Vieras

#10571 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Homojen

18.04.2013 12:28


Vieras

#10572 Re: Re: Re: Re:

18.04.2013 12:31

#10570: - Re: Re: Re:

Eikö noin "älykäs" sitäkään älyä, että VIISAUS on PALJON ENEMMÄN, kun mainitsemasi älykkyys! Älykkyydellä ei pitkälle potki, jos ymmärrys on VAJAA!


Vieras

#10573 Re: Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto!

18.04.2013 12:32

#10569: vieras - Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto!

Tämä on muuten eräs tyypillisin harha: kuvitelma kaikkivoivasta Seta-nimisestä järjestöstä, joka on ulottanut vaikutusvaltansa kaikkialle ja jopa mobilisoinut koko suomalaisen median (tv 7:ää lukuunottamatta) propagandaansa varten. Tällaiset henkilöt näkevät myös oman adressinsa merkityksen suhteellisen suurena ja siihen lisättyjen nimien määrän vähintään yhtä suurena kuin ne noin 150 000 nimeä, jotka tasa-arvoista avioliittolakia ajavaan kansalaisaloitteeseen on kirjoitettu.

Silloin, kun harhat ovat vähäisempiä ja he pystyvät ymmärtämään lukujen suhteellisen eron, he kuitenkin korvaavat tämän totuuden väitteellä, jonka mukaan kansalaisaloitteen allekirjoittaneet ihmiset on harhautettu tämän em. Seta-nimisen järjestön toimesta, eikä siitä näin ollen koidu heille välitöntä vaaraa. Vaikean tästä kuvitelmasta tekee se, että se saa heidät kirjoittamaan tietokoneen näppäimistön caps lock päällä jatkuvia valheellisia väittämiä, jotka toiset saman harhan vallassa olevat välittömästi omaksuvat. Tämä taas lisää myrkytysoireita koko populaatiossa silloin, kun paikalle eksyy tarpeeksi korkealla IQ:lla varustettu henkilö ja yrittää tiedon avulla saada korjatuksi näitä harhaisia kuvitelmia.


Vieras

#10574 Re: Re: Re: Re: Re:

18.04.2013 12:40

#10572: - Re: Re: Re: Re:

#10571: - Re: Re: Re:

Mielenkiintoista, sillä pääsimmekin todistamaan tuota em. käyttäytymismallia lähes tuoreeltaan. Tässä näemme heti esimerkit sekä myrkytyksen aiheuttamasta caps lock - kirjoittamisesta että henkilökohtaisuuksiin menemisestä. Molemmat tapaukset ovat eittämättä patologisia ja niiden suhteen on valitettavasti hyvin vähän tehtävissä. Suositellaan, että potilaiden annetaan inkuboitua omassa liemessään vähintään seuraavaan vuorokauteen, jonka jälkeen heidän hengityksensä on todennäköisesti taas tasaantunut ja kasvojen punoitus vähentynyt. Suositellaan hakeutumista jatkohoitoon, mikäli ilmenee seuraavia oireita: voimakas tunne siitä, että pään ympärillä on vanne sekä rintakivut. Ensimmäinen kielii henkisen kestokyvyn loppumisesta, toinen fyysisen ja viittaa korkean verenpaineen aiheuttamiin sydämen toimintahäiriöihin, jopa hypoksiaan.


Vieras

#10575 Re: Re: Re: Re:

18.04.2013 12:46

#10570: - Re: Re: Re:

Sivusta keskustelua seuranneena

Ihan korkean IQ:n omaavan tekstiä.

Siunausta ja Pyhän Hengen johdatusta toivoo maalta oleva