Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

(vilpittömästi kaipaa)

/ #16257 YSTÄVÄLLINEN VAROITUS

26.06.2013 04:23

#16185: Vähän laajemmin (vilpittömästi kaipaa) - Anteeksi, lähde jäi mainitsematta #16167 -siteerauksesta

Lähde: Uimonen Jorma (Amigo), Elämä on nyt! Päivä Osakeyhtiö, Jyväskylä 2007 sivu 23: Raamattu varoittaakin meitä luottamasta liikaa omaan ymmärrykseemme. "Voi niitä, jotka ovat viisaita omissa silmissään ja ymmärtäväisiä omasta mielestänsä!" (Jes. 5:21, vuoden 1933 suomennos).  sivu 22: "Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä" (Jaak. 4:8). Lainaus päättyy. Oma kommenttini: Raamattu on todella ihmeellinen kirja. Itse olen yli viisikymppinen ihminen. Usko on tullut minuun 1960-luvun nuorisoherätyksen aikana. Tutustuessani Raamattuun vähitellen vuosikymmenien aikana sen luotettavuus totuuden lähteenä on vain varmistunut entisestään. Suurin ongelma on meidän ihmisten kuvitellessa, että emme tarvitse Raamattua mihinkään. Se on samalla pahin erehdyksemme. Tiede ei kykene löytämään ollenkaan totuutta, koska se alunperin jo sulkee Jumalan mahdollisuuden pois. Se on todella surkuteltavaa. Tuo Raamatun sana: "Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä" on siinä mielessä tosi ja ihmeellinen juttu, että uskis-aikaa aikaisemmin Jumalan vastustaja sai uskon asiat tuntumaan jotenkin hävettäviltä ja vastenmielisiltä. Silloin oli kaikenlaista sokeutta ja vain omaan järkeen ja ymmärrykseen luottamista. Tänä päivänä en yhtään ihmettele Raamatun varoitusta: "Voi niitä, jotka..." Siteeraukset laajemmassa muodossa edellisessä #16185. Muuta en tähän loppuun pysty kykenemään:  h e r ä t k ä ä ! Uskiksetkin kun olemme aikaisemmin olleet ihan samoilla joron jäljillä... Siis, kokemusta on ja siksi mielipiteeni on tämä.