Rakentavan keskustelun puolesta ev.lut. kirkossa

Yksinäinen huolestunut työtön
Vieras

/ #77 RE: KIITOKSET ADRESSISTA re: pastorille

08.04.2011 22:31

Pastorille: Kiitos huolenpidosta. Itselleni ei riitä, että löydän seurakunnan, vaan minusta Suomeen pitäisi perustaa uusi kirkko. En ole ihan konservatiivi, mutta haluaisin kyllä nyt tästä liberaaliteologiasta eroon. En voi olla kirkossa, jossa pääpuoli vetää johonkin kummalliseen suuntaan eikä ymmärrä, että kirkosta tulee sitten kumminkin epäuskottava ja mieto tällä tavalla. Ei ole hyväksi, että jakaudumme pieniin seurakuntiin ja kuppikuntiin, vaan tähän kirkkoon voivat sitten liittyä konservatiivitkin ja yleensä kaikki kristityt, jotka aidosti haluavat tehdä yhteistyötä. Seurakuntaan voisivat liittyä nekin, joilla on heikko usko, kunhan eivät ala pakottamaan vierasta uskontunnustusta papeille ja muulle seurakunnalle. Naispappeus hyväksyttäisiin, mutta tällä kertaa pidettäisiin huolta siitä, ettei äärifeminismi alkaisi simputtamaan vallanhalussaan kaikkia muita. Seksuaalivähemmistöille tehtäisiin selväksi armollinen Jumala, mutta pidettäisiin kiinni avioliitosta miehen ja naisen välillä. Kirkkoon myös köyhille toimintaa, muutakin kuin työttömien ruokailua. Siis ei pelkkien keskiluokkaisten hyväosaisten ihmisten kirkko. Eri jumalanpalvelusmuotoja. Jne. Luther-säätiöön suhtaudutaan asiallisesti ja annetaan käyttöön tiloja, muttei tietenkään pakoteta ketään naispastoria väistämään. (Ei myöskään painosteta seksuaalivähemmistöjä eli ei syyllistetä, koska eivät ole itse tuota asiaa aiheuttaneet, mutta silti avioliitto pelkästään miehen ja naisen väliseksi.)
Miltä kuulostaa?