SUOMELLE OIKEUS PÄÄTTÄÄ ITSENÄISESTI SUSIKANNASTA

/ #9

24.12.2006 21:50

Oevoe.

Kys. addressin laatija on jo bannattu lemmikkipalstoilta asian takia. Älyvapaata kiihkoilua. Ja kuinka puolueetonta on mainostaa keskustelua käytäväksi sellaisella palstalla, jossa kys. ihminen on itse moderoija.

"Elokuva-arvostelu" oli se viimeinen huippu, joka vei lopullisenkin uskottavuuden rippeen :D

En viitsi alkaa edes kertomaan fiiliksen tilalle faktaa. Kiihkoilijoilla tuntuu olevan yleismaailmallisesti se ongelma, että vaikka paukuttaisi puolueettomalla tutkimustiedolla päähän, sitä ei tajuta vaan aletaan hokemaan samaa mantraa.

Tuollaisen pakkomielteen kehittämiseen tarvitaan vähintäänkin kieroutunut mieli. Onnea valitsemallesi tielle, tällä addressilla kuten muillakaan ei ole käytännössä kärpäsen paskan verran merkitystä.

Olet luonut sudesta arkkivihollinen, umpipahan etkä voi nähdä kuin mustaa. Olen pahoillani puolestasi.

Tekopyhää laittaa sivuille kuva, jossa koira repii jäniksen kappaleeksi ja sitten itkeä, kun toinen koiraeläin tekee samaa. Metsästyksessä on kautta vuosisatojen otettu riski siitä, että jonkun henki voi olla herkässä, koettakaa elää sen kanssa nykypäivänäkin. En ymmärrä ajattelutapaa, jossa joku raamatunlause yhdistetään siihen, että luontoa saa hyväksikäyttää ehdoitta.

Ja mitä tulee susiaitojenkin arvosteluun...miksi ihminen vieraantuu luonnosta yhä enemmän ja enemmän, kuvittelee olevansa sen hallitsija? Ennen pihapiirit rakennettiin suojaisiksi, karjalla oli paimenet mukanaan (ja Euroopassa on yhä) ja osattiin elää osana luontoa. Nyt luonnon pitäisi olla disneymäinen karikatyyri ja eletään tajuamatta mitään eläinten käyttäytymisestä.

En viitsi enempää puuttua tekstiesi suoranaisiin epäolennaisuuksiin ja virheellisin kehäpäätelmiin. Viherpiiperöksi kuitenkin nimität, sen takia, että olen eri mieltä asioista kuin sinä.

Hyvää loppuelämää, pakkomielteinen se tuntuu ainakin olevan.