SUOMELLE OIKEUS PÄÄTTÄÄ ITSENÄISESTI SUSIKANNASTA

Kristiina Korhonen
Kuopio

/ #18

27.12.2006 13:53

En pyri mihinkään muuhun kuin siihen, että sinulla on esittää mielipiteittesi ja väitteittesi taustoille pitävää faktaa, mustaa valkoisella. Viittaaminen jonkun toisen tai omaan mielipidekirjoitukseen ei ole pätevä lähde eikä fakta.

Suosittelen lukemaan ajatuksella seuraavat artikkelit:

http://www.valt.helsinki.fi/staff/psaukkon/tutkielma/Tieteellinen_kirjoittaminen.html
http://keskustelu.skepsis.fi/html/virhelista.htm

Koska et nähtävästi pysty edes yhtä ainoaa pyytämääni lausetta todentamaan kolmannen osapuolen tekemällä tieteellisellä tutkimuksella, joka on toistettavissa ja todennettavissa, niin keskustelua on hedelmätöntä jatkaa.

P.S. Politiikan korkeammille tasoille pyrkiessä lähdemateriaalin käsittely ja julkituonti on entistä tärkeämpää, pelkällä musta tuntuu -jutulla siellä ei kovin pitkälle pärjätä.

P.P.S

Olen lukenut sivusi ja erityisesti tämä kiinni huomiota moraalittomuudellaan ja lainvastaisuudellaan:

"Jo pienestä pitäen olen kunnioittanut villieläimiä ja minulla on ollut nuoruudessani useita kesyjä villieläimiä, kuten täysin kesy kettu Fox."

Suomen Laki toteaa seuraavaa:
13 § Luonnonvaraisten eläinten ottaminen elätettäväksi
Luonnonvaraisten nisäkkäiden ja lintujen ottaminen elätettäväksi on kielletty, ellei kysymyksessä ole eläimen pyydystäminen eläintarhassa pidettäväksi, eläimen tarhaaminen lihan, munien tai niiden tuottamiseen tarkoitettujen siitoseläinten tuottamiseksi taikka riistanhoidollisessa tarkoituksessa, eläimelle tilapäisesti annettava sairaanhoito tai muu hyväksyttävä tilapäinen tarve taikka tieteellinen tutkimustyö. Tilapäisesti annettavaa sairaanhoitoa tai muuta hyväksyttävää tilapäistä tarvetta varten hoitoon otettu eläin on sen tilan salliessa vapautettava, jos on oletettavissa, että se vaikeuksitta sopeutuu luonnonvaraiseen elämään. Jos eläintä ei voida vapauttaa eikä sen hoitoa voida järjestää, eläin on lopetettava.

Lähde: Suomen Laki (www.finlex.fi)