Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

täyshetero

/ #23291 Re: Re: Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

28.10.2013 07:55

#5: Kysyn vaan - Re: Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

Onhan se hienoa kun uskoo.. Uskomuksilla vaan ei ole mitään merkitystä totuuden kannalta.

Voin esimerkiksi uskoa tai olla uskomatta, että magneetin pyörittelyllä kuparikelojen keskellä olisi jotain tekemistä sen kanssa että palelevatko varpaani vai eivät. Sähköenergian olemassalo ei silti siitä riipu, vaan minun ei tarvitse palelluttaa varpaitani, niin kauan kun maksan sähkölaskuni ajallaan.

On olemassa ihan tutkimuksiakin siitä, että joiltakin osin geeneillä on vaikutusta homouteen, tai ainakin sen yleisyyteen. Tässä nyt sitten jotkut ovat vedonneet siihen ettei tutkimuksissa käytetä samanlaista kieltä kuin uskovaisten kannanotoissa. Mutta, tässä suhteessa vertailua ei voida tehdä noin. Ennenkuin voidaan päätellä oikeastaan yhtään mitään käytetyistä epävarmuutta ilmentävistä ilmaisuista, täytyisi ottaa selvää millaista kieltä tutkijat yleensä käyttävät.

Ja ainakin oma käsitykseni on, että tutkimuksesta kuin tutkimuksesta löytyy aina jonkinverran epävarmuutta, ja epävarmuus on perusteltua niin kauan kun vielä riittää tutkittavaa.

"Opittu käyttäytymismalli" on minun mielestäni tässä kohtaa parhaimmillaankin kehno selitys. Olisi vaikea kuvitella miten homoutta voisi oppia. Se että televisiossa käsitellään homoutta, tuskin tekee kenestäkään homoa. Ja vaikka homous on nykyään enemmän esillä, ei ole mitään todisteita siitä etteikö sitä olisi ollut olemassa kautta aikojen. Ei voida oikeastaan edes osoittaa että se olisi merkittävästi yleistynyt. Sitä ei vain piilotella samalla tavalla kuin ennen.

On olemassa jonkin verran viitteitä siitä, että homoseksuaaliset kokemukset olisivat lisääntyneet. Mikä johtuu lähinnä asenneilmaston vapautumisesta ja ihmiselle luontaisesta uteliaisuudesta. Tällaisella ei ole kuitenkaan todettu olevan minkäänlaista yhteyttä seksuaaliseen suuntautumiseen. Siis toisinsanoen, tytöstä ei tule lesboa vaikka tulisi suudelleeksi toista tyttöä.

Toisaalta, monet tutkimukset ovat jo pitkään viittoneet siihen suuntaan ettei seksuaalinen suuntaus ole musta-valkoista, vaan pikemminkin laaja skaala harmaan sävyjä. Lähestulkoot jokaisella on enemmän tai vähemmän homoseksuaalisia(kin) taipumuksia.