Paperiresepti on säilytettävä sähköisen reseptin ohella.

Järki päähän

/ #217 Naurettavaa - tai oikeastaan hyvin itkettävää

31.10.2013 10:10

Olen eläkkeellä olevagynekologi, en kuitenkaan enää toimi missään lääkäriasemalla. Niinpä huhtikuun -14 jälkeen, jos esim totean pojallani selvän angiinan tai hyvällä ystävälläni noidannuolen, tai haluan uusia omat pitkään käytössä olleet verenpainelääkkeeni, en enäävoi kirjoittaa reeptiä. Pitääkö minun sanoa pojalleni, että mene lääkärille, tai hakeutua jollekin lääkäriasemalle uusimaan reseptiäni. Tämähän on täysin naurettavaa touhua. Näkee, että e_reseptin
suunnittelijat ovat kaikki täysin vieraantuneet käytännöstä. Tällaista näkymätöntä eläkkeellä olevien lääkärien suorittamaa potilastyötä on varmasti huomattavassa määrin. Hoidetaan omaisia, ystäviä, erilaisissa yhteisöissä tavattavia ihmisiä, hirviporukan jäseniä jne. Jos tämä kaikki
porukka alkaa rasittaa terveydenhoidon jonoja, se varmasti tuntuu jonoissa. Vai onko tämä ehkä tarkoituskin? Ovatko myös suuret lääkäriasemakonsernit myös ajamassa pakollista e-reseptiä kuin käärmettä pyssyyn? Siipsä paperinen resepti on ehdottomasti säilytettävä.