Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Signal

/ #27434 Re: Re: Re: Re: Kristillinen huijausskandaali laajenee

23.01.2014 12:52

#27432: Kärpäsenä katossa - Re: Re: Re: Kristillinen huijausskandaali laajenee

Ne eivät ole minun tietojani, anekauppasta löytyy tiedot kirkolliskokousten päätöksistä ja wigipediasta. Sitä en tiedä, onko anepäätöstä koskaan edes peruttu, vai loppuiko se Lutherin uskonpuhdistukseen. Katolinen kirkko on omien sanojensa mukaan edelleen sama, ja se väittää edustavansa suoraa jatkuvuutta aina Paavalista saakka. Kuitenkin, katollinen kirkko pitää traditiota yhtä luotettavana kuin Raamattuakin.

Ev.lut kirkon jäsenmaksu ei myy synninpäästöä, eikä se ole julistautunut edes erehtymättömäksi, kuten paavi pius 9 julisti vuonna 1870, siis jälleen ohi sen, mitä Raamattu sanoo. Toki väärin rahaa keräävät monet uskontosuunnat, mukana myös protestanttiset pikkuyrittäjät, mutta he eivät johda harhaan 1,12 miljardia ihmistä kuten paavinkirkko. On turha vedota noiden tekemisiin.

En tiedä yhtään mistä katosta kirjoitat, vai tarkoitatko katolilaisuutta? Itse olen kirjoittanut vain siitä, miten ekumenian nimissä on tarkoitus sulauttaa muut kirkot katolliseen kirkkoon (heidän mukaansa paavinkirkko on ainut pelastuksen tie). Yhdistyminen/ ekumenia on heidän kaikkien yhteinen tavoitteensa, eikä sitä pidetä edes salassa. Tuo on aloitettu jo ev.lutissakin vähä vähältä, Raamatun sanan väärentämisellä, ristisaatolla, kynttilähäkkyröillä, ristinmerkeillä, laululurituksilla, pyhiinvaelluksen uudelleen tulemisella, ja pian tulee varmaan pyhimysten palvonta, kun neitsyt mariakin tuotiin jo seimineen jouluna.

”Ekumeeninen liike ei juutu historiaan, vaan katsoo ja menee eteenpäin. Keskeistä on toistemme uskon hyväksyminen ja yhteisten lähtökohtien muistaminen”, korostaa komission roomalaiskatolisten puheenjohtaja, Regensburgin piispa Gerhard Müller Saksasta.