tuoksuton

/ #15 Re:

26.05.2014 20:37

#13: -

Hajuaistin poisto ei auta, hajuaistin tarkoitus on vain varoittaa tai kertoa positiivisessa mielessä tuoksusta.  Ihminen päättää jääkö vai poistuuko.  Kolmoishermo reagoi hajustekemikaaleihin ja muihin kemikaaleihin, joita hengitämme.  Nykyiset hajustekemikaalit, eli hajusteseosten raaka-aineet, ovat n. 90 %:sti synteettisesti valmistettuja, eli niille ei löydy vastinetta luonnossa.  1900-luvun alkuvuosikymmeninä hajuvesien raaka-aineista n. 80 % oli eteerisiä öljyjä tai luonnon myskiä.  Loppu 20 % oli synteettistä.  Nykyään tilanne on päinvastoin.  Pyykinpesu-, siivous-, tukanpesu- ja hoitoaineissa, saippuoissa, deodoranteissa, ihovoiteissa, yms. synteettisten osuus on suurempi, eli luokkaa yli 90 %.  Hajusteet ovat uusi tupakka, ongelma vaan on isompi, koska hajusteiden käyttö eri tuotteissa on kasvanut räjähdysmäisesti.  Terveyshaitat alkavat näkyä käytön myötä.  Jokainen, joka on ihmisten parissa, joutuu hengittämään hajustekemikaaleja ilmassa, eli käyttämään niitä passiivisesti!  Meillä pitäisi olla oikeus puhtaaseen hengitysilmaan, siitä tässä kyse.  Hajustekemikaalit ovat ilmansaasteita.