Kansalaisadressi Lääkelaitoksen esittämää lakiehdotusta vastaan. Adressi luovutettu 8.9.08 sos.ja te

Kari Laiho
Naantali

/ #8 Tunnen ja tunsin syöpäpotilaan

04.11.2008 20:34

Kannatan ehdottomasti! Minusta (yli 63 v) on kauhistuttavaa vanheta yhteiskunnassa, joka ei ota kehitystä ja kehitystyötä tekeviä vakavasti. Isäni oli edesmennyt sotiemme veteraani. Tutustuin n. 5 v sitten Doctares klinikan yhteen perustajajäseneen (tohtori), joka hoiti isääni silloisilla menetelmillä, kun Salossa leikkaava ylilääkäri lähetti potilaan suolen ohitusleikkauksen (pohjukassuolen syöpä joka oli myös haimassa) jälkeen kotiin ilman jatkohoitoa perusteluilla, että olette jo niin vanhakin (81v. veteraani). Isäni sai n 2 v arvokasta lisäaikaa (luvattiin vain n. 4 - 8 kk) joka oli kivutonta ja onnellista. Noin vuosi sitten kaverini sairastui Mesotelioma eli vapaasti sanottuna keuhopussin syöpään, jota myös asbestiperäiseksi kutsutaan. Syöpä on kuuleman mukaan erittäin agressiivinen ja etenee kalvojen tavoin keuhkon ulkopuolella olevassa pussissa. Hänelle luvattiin n. 10 kk elinaikaa. "Virallinen lääketiede" antoi neljä kertaa sytostaatteja, jotka aiheuttivat aggressiivisia sivuvaikutuksia (oksennusta) kulloinkin n 10 pvän ajan ja joita yksityinen puoli ei ole antanut potilaille enää 15 vuoteen, kuuleman mukaan juuri sivuvaikutusten vuoksi. Esittelin kaverini tuolle samalle tohtorille (Doctares klinikan perustajajäsen), jonka luona kävimme yhdessä. Tämä tohtori ohjasi kaverini Prof. Akseli Hemminkin luokse. Kävimme yhdessä Akselin luona alkukesästä. Kaverini on nyt saanut viruksia kolme kertaa, ja harmaa haamu on muuttunut iloiseksi ja punaposkiseksi kaveriksi jälleen, siis toivoa täynnä olevaksi ihmiseksi ja joka on ylittänyt 60 v. Syöpäpasvain on pysähtynyt ja pienentynyt ja virukset ovat tunkeutuneet kasvaimen läpi mahdollistaen nesteenpoiston. Nyt kuulin TV:stä tuon tarinan Terhi Nurmisen lapsen tapauksesta ja siitä, että EU uhkaa lopettaa ko. hoidot. Ihmiset, kysymyksessä on tapauksia, joissa virukset ovat todella antaneet toivoa ja potilaista on jälleen tullut iloisia ja punaposkisia. Me emme yksinkertaisesti voi sallia tallaista järjettömyyttä. Onko nyt niin, että jos yhteiskunnassamme sairastuu, vain varakkaat henkilöt pääsevät osaksi terveydenhuollosta, joka perustuu lääketehtaiden monopoliiin! Tsemppiä kaikille virushoitoa saaville. KANNATAN adressia.