Aseiden totaalikiellon vastustaminen

lahti

/ #50 ASEIDEN KOTISÄILYTYS vs RATASÄILYTYS

17.11.2008 21:59

muutama fakta aseiden ratasäilytystä vastaan:

ensiksikin on huomioitava koko suomi, ei vain muutamaa isompaa kaupunkia

suurin osa radoista on kaukana asutuksesta varsinkin maaseudulla, joten niiden vartiointi on käytännössä mahdotonta, joten loisimme "itsepalvelumarketin" josta rikolliset voisivat aina tarvitessaan hankkia helposti lisää aseita lähes ilman kiinnijäämisen riskiä (naurettavaa väittää, että ne olisivat turvassa vaikka olisi millainen kassakaappi, vain avaimen varastamalla joltain sadoista omistajista, kaikki aseet olisivat kasillä).
miten se vaikuttaisi kuolleiden määrään, jos jokainen pikkurikollinenkin hankkisi aseen sen helpon saatavuuden takia?

kuka korvaisi sieltä varastetut aseet?

entä patruunoiden säilytys? se on unohtunut tässä keskustelussa täysin.
jos niitä säilytetään satoja tai tuhansia kiloja jossain varastossa astuu voimaan eri määräykset vastuuhenkilöistä ja tiloista.
mitä jos joku varastoikin a-tarvikkeita, kuten ruutia tai nalleja siten, että koko varasto räjähtää ja siinä kuolee kymmeniä ihmisiä kerralla

nyt keskustelu on suuntautunut, siten että kaikki ampujat asuisivat kaupungeissa, joissa on sisäampumaradat, suurin osa aktiivisista aseiden käyttäjistä asunee isojen kaupunkien ulkopuolella.
kaikkia ammuntalajeja ei ole käytännössä mahdollista harrastaa sisätiloissa, kuten haulikkolajit, hirviammunnat, villikarju, riistapolkuammunta, praktical, kasa-ammunta yms

ampuminen on samanlainen kilpailulaji kuin muutkin urhelulajit, sitä pitää harjoitella monta kertaa viikossa, joten matkustaminen radalle kerran viikossa ei tee kenestäkään kilpa-ampujaa, joka pärjää maailmalla.
ampuminen ei ole pelkästään ampumista, vaan osa siitä on ns kylmäharjoittelua, eli aseen tähtäys- ja laukaisuharjoittelua, jossa ei käytetä oikeita patruunoita, mutta aseen täytyy olla sama millä ammutaan myös kilpaa.

KUKA OLISI NIIN HULLU, ETTÄ OTTAISI VASTUUN SUURISTA MÄÄRISTÄ ASEITA JOSSAIN KORVESSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ilman vastuuhenkilöähän ei moista varastoa saisi perustaa......

mielelläni kuulen vastakkaisia perusteluja ja vastaan niihin