VESIOSUUSKUNTIEN PAKKOLIITÄNTÄÄ VASTAAN

mitenOn

/ #82 maksattaminen

22.07.2014 11:39

Mitenhän mahtaa mennä että lsuuskunnan pyörittäjät ovat itse maksaneet perustaessaan pari tonnia liittymismkasua, mutta nyt muutama vuosi myöhemmin, koska talous kuralla, täytyisi maksaa 13000 tonnia. Liittymismaksu pitäisi olla vapaaehtoinen ja jos kerran osuuskunnan talous on kuralla, eikös siitä maksa jokainen osakas eikä uudet osakkaat kustanna vanhojen maksuja?

Näin taitaa olla tällä hetkellä, että kituuttavat eteenpäin ja jos haluat liittyä, saat maksaa 5-7 kertaisen hinnan kustantaen muiden osuuksia.

Tulee eittämättäkin mieleen, että onko tässä alunperinkin ajateltu laskuttaa tulevilta liittyjiltä omat maksut. Jos 7 osakasta on maksanut liittymismaksua 2tonnia, 13 muuta neljä tonnia ja nyt seitsemältä pyydetään 13tonnia kolme vuotta myöhemmin, niin eikös tässä ole koira haudattuna? Eiköhän noiden 2tonnin ja 4tonnin osakkaiden kuuluisi kompensoida lisämaksulla? Vai onko oikein että viereisellä tontilla on 2tonnia maksanut alkuoeräinen jäsen ja nyt uusi maksaa samasta 13tonnia?