ASTRID THORSIN IDEOIMA UUSI ULKOMAALAISLAKI HYLÄTTÄVÄ!

Juha Mäki-Ketelä
Adressin tekijä

/ #244 Kansalainen kysyy Sasilta, Kokoomus, Pirkanmaa

16.12.2008 10:33

Laitoin juuri tämän meilin Sasille:

******

Morjens vielä, Kimmo!
Tamperelainen Kokoomuksen äänestäjä halusi esittää välitykselläni sinulle vähän kysymyksiä.

"Voisitko kysyä Sasilta, kuinka suuri osa turvapaikanhakijoita vastaavasta populaatiosta (=sama kielitaito) on töissä. Tuo Sasin kommentti, että "onhan se hyvä, kun pääsevät töihin karkotusta odotellessaan", ei ole tästä maailmasta. Laita se suoraan keskustelupalstalle niin näkevätpähän muutkin kansanedustajat ja voivat miettiä, kehtaavatko esittää saman perustelun. Ja tuo kyllä haiskahtaa, jos perheenyhdistäminenkin sallittaisiin (miten siinä nyt sitten muuten kävi?), karkotus olisi helppo estää sanomalla, että kun on perhe ja töitä, on niin paljon siteitä Suomeen, ettei voida."

Eli mitens tämä on, Kimmo:
- kuinkas monta prosenttia maassamme oleskelevista kielitaidottomista turvapaikanhakijoista tällä hetkellä on töissä? Tämän tiedon löydät varmasti nopeasti ja helposti siitä Thorsin valmistelemasta materiaalista, olihan se median mukaan niin hyvin ja tyhjentävästi tehty.
- kuinkas se nyt sitten on, sallitaanko ne perheenyhdistämiset vai ei? "Puolueeton" media kun uutisoi mitä milloinkin
- tiedän, ettet ole ennustaja, mutta heitäppä reilun suomalaisen miehen oma arvio siitä, voisiko tosiaan käydä niin, että turvapaikanhakija siinä palautustaan odottaessa perustaisi perheen ja saisi jonkinlaisen työpaikan, niin sitten häntä ei enää voitaisikaan palauttaa? Ihan siis vain oma mielipide, kiitos!

Kiitos vastauksista jo etukäteen!