päihdevauvojen syntyminen estettävä lainsäädännöllä

Adressin tekijä

/ #5 päihdevauvojen syntyminen estettävä lainsäädännöllä

18.12.2008 21:27

Tässä väliaikatietoa adressista ja kiitokset kaikille adressin allekirjoittajille. Adressin on tähän mennessä allekirjoittanut runsaat 500 henkilöä - tässä ovat mukana kaikkien Pieksämäen neljässä Marketissa omakätisesti allekirjoittaneet henkilöt. Allekirjoittajat ovat melko tasavertaisesti miehiä ja naisia.
Olen luovuttanut adressin tällä viikolla tämänhetkisten tietojen pohjalta Sosiaali- ja terveysministeriölle, jossa asia on keskitetty ministeri Paula Risikolle. Netissä adressi on edelleen allekirjoitettavana ja kokoan taas myöhemmin allekirjoitukset edelleen ministeriöön toimitetavaksi. Pieksämäen Marketeista olen adressit sulkenut.
Sosiaali- ja terveysministeriössä istuu parhaillaan työryhmä tämän aiheen tiimoilta ja työryhmän työn on määrä valmistua helmikuussa 2009.
Adressin luovutuksen yhteydessä olen toivonut, että tietojamme käytettäisiin hyödyksi kyseisen ministeriön työryhmän työssä. Työryhmä käyttää valmistelussan nimeä "Päihdeäidit". mutta virallinen nimi on "Raskaana olevien päihdeongelmaisten naisten hoidon varmistaminen". Työryhmän puheenjohtajana toimii Kari Paaso.
Toivotaan tälle tärkeälle asiallemme hyvää menestystä ja lisää allekirjoittajia adressiimme.

Terttu Swensk