Kuivasojan koulun puolesta

Vieras

/ #5

07.10.2014 12:15

Tämän tapainen suunnittelu ja uudelleenorganisointi vaikuttaa alueellisten yhteisöjen hyvinvointiin. Suomessa ajankohtaisiin kuntaliitoksiin, kunnallisen ja valtakunnallisen tason säästöjen hakemiseen sekä valtakunnalliseen sosiaali- ja terveyspalveluiden-uudistukseen liittyvä palveluiden uudelleen järjestäminen tulisi tehdä palvelujen käyttäjien eli yhteisöjen lähtökohdista. Uudistuminen talouden lähtökohdista ja sen puristuksessa uhkaa muutoksen onnistumista, sillä tässä muutoksessa on täysin unohdettu ja hukattu palvelujen käyttäjien ääni ja heidän omat näkemyksensä tarpeistaan ja hyvistä ratkaisuista. Ei voi olla halvempaa pystyttää uutta parakkikoulua kuin ylläpitää nykyisiä tiloja. Uudistuksessa hukataan myös hyviä käytäntöjä opeyuksellisten pienryhmien jakamisesta. Lakkauttamisen sijaan tämän koulun tulisi olla benchmarking -kohde isommille kouluille siinä, kuinka pienryhmät jaetaan.