ASTRID THORSIN IDEOIMA UUSI ULKOMAALAISLAKI HYLÄTTÄVÄ!

Martti Pitkäranta
Vantaa

/ #340 Uskonnon perusteella vainotuista

22.12.2008 16:00

"8. En vastusta todellisten pakolaisten ja henkilökohtaisen vainon kohteena olevien ihmisten auttamista. Mielestäni heitä tulisi kuitenkin auttaa heidän kotimaassaan, ei lennättää toiselle puolelle maapalloa."

Olen samaa mieltä J M-K:n kanssa eli hädänalaisia tulee auttaa ja ensisijaisesti heidän kotimaassaan. Jossain määrin meillä on varmasti varaa ottaa ihka oikeita pakolaisiakin humanitäärisistä syistä, mutta miksei niitä oteta sitten vaikkapa Kiinasta tai Intiasta niiden ihmisten joukosta joita vainotaan heidän kristillisen vakaumuksensa vuoksi? Tällä voisi jopa olla elvyttävä vaikutus meidän kotoisen kansankirkkomme lievästi sanottuna väljähtyneeseen kristillisyyteen ja kotouttaminen saattaisi onnistua huomattavasti paremmin.

Tämä kategoria (kristinuskoon kääntyneet ja sen vuoksi vainon kohteeksi joutuvat) käsittääkseni kasvaa melkoista vauhtia nimenomaan Aasiassa.

Olen allekirjoittanut tämän addressin, koska kannatan julkista keskustelua maahanmuuttopolitiikasta ja olen samaa mieltä tällä foorumilla esiintyneiden enemmistön kanssa siitä, että tässä keskustelussa ei pidä sotkea työperäistä maahanmuuttoa ja humanitääristä maahanmuuttoa, vaan humanitäärisen maahanmuuton kustannuksista tulee antaa oikea kuva. Mitä päätöksiä sitten tehdään on erillinen kysymys, mutta Astrid Thorsin lakiesitystä ei voida hyväksyä tällaisella salamyhkäisellä taktiikalla vaan asiasta täytyy käydä perusteellinen keskustelu ja kaikki faktat pitää lyödä pöytään.

Siunattua joulua kaikille!