Suomen pohjavesiä ei saa myydä ulkomaalaisomistukseen!

vieras

/ #8

07.11.2014 16:43

Jokainen voi myös omilla ostovalinnoillaan vaikuttaa moniin asioihin mitä maailmassa tapahtuu. Boikotoimalla esimerkiksi suuryhtiöiden tuotteita. Nestlé, Coca Cola, Fanta, Pepsi, Unilever...... Kun vedestä kerran joudumme maksamaan, miksi juomme suuryhtiöiden kalliita, maustettuja, sokerisia ja epäterveellisiä "vesiä", joiden valmistukseen kuluu puhdasta vettä satoja litroja yhtä litraa kohti. Myös muistamalla vilkaista silloin tällöin eri ruokien ja juomien ns. vesijalanjälkeä auttaa ymmärtämään laajemmin kuluttamisen valtavan vaikutuksen pelkkään maailman vesitalouteen ja siihen kenen marionettina pomppii. Kaaviokuva WWF:n raportissa selventää, että lihatuontanto jättää prosentuaalisesti suurimman vesijalanjäljen. Maitotalous ja teollisuustuotteet keskenään yhtä paljon. Maailman pienimmät vesijalanjäljet jäävätkin vegetaristeilta ja vegaaneilta, jotka keskimäärin myös kierrättävät, boikotoivat, jakavat tietoa ja haluavat säilyttää myös vesien suhteen itsenäisyyden ja omavaraisuuden. http://wwf.fi/mediabank/2306.pdf