Aseiden totaalikiellon vastustaminen

Timo Oivo
Lahti

/ #126 Kuolleena syntynyt ajatus täyskiellosta.

16.01.2009 14:48

Miten joku voi keksiäkään niin idioottimaisen ajatuksen kuin käsiaseiden täyskielto? Täyskieltohan toteutettaisiin niin, että jo aseita omistavat joutuisivat luovuttamaan aseensa poliisille. Itse-ja joukkotuhoiset hörhelit ilmoittaisivat poliisille, että "ai juu, just eilen kadotin/ hävitin omistamani käsiaseen ja siihen kuuluvat tuhat panosta." Omistajan kompetenssiin omistamansa esineen suhteen kuuluu myös esineen tuhoaminen ja hävittäminen. Tällaisen ilmoituksen tekeminen ei ole rikos. Poliisin tehtävänä on sitten todistaa, että henkilö tosiasiassa pitää asetta luvattomasti piilossaan, mikä ei onnistu.
Ja kohta paukkuu jossain päin. Jos tällaisia ilmoituksia tekee 25 hörheliä ja jokainen suunnittelee joukkosurmaa, riittää tragedioita seuraavaksi 25 vuodeksi.
Toinen ilmoittaa hävittäneensä 4 käsiasetta. Kahdella ampuu sitten luvattomasti elämänsä loppuun asti, yhden myy kolminkertaisella hinnalla moottoripyöräjengille ja yhden kaksinkertaisella hinnalla virolaiselle pankkirosmolle; sarjanumerot poistettuna. Johan paranee turvallisuus??