Aseiden totaalikiellon vastustaminen

Raisio

/ #128 Lainkunnioitus

18.01.2009 12:14

Jokaiselle pitäisi olla itsestään selvää että, populististen poliitikkojen ja byrokraattien puuhailut vähentävät jyrkästi lain kunnioitusta, samoin kuin lakia valvovien viranomaistenkin. Kaikki vaan eivät ole sitä vielä ymmärtäneet, että emme ole enää yhteiskunnassa, jossa voitiin luottaa varauksetta hallintoon. Holhoa ja Valvo yhteiskunta ei sovi kaikille. Niille joille se ei ole ihanne, se sovitetaan pakolla. Näennäisesti demokraattisesti. Totta kai.
Ei siis pidä ihmetellä näitä Rämän "hörheleitä". "Asiallisten ja vastuuntoisten" määrää pienennetään juustohöylämäisesti joka puolelta kunnes loppujenkin harrastus saadaan kötistettyä. Näin toimivat aatteellisesti ampuma-aseita vastustavat. "Asialliset" ampuma-aserajoitukset ovat heille vain keino päästä eteenpäin lopulliseen tavoitteeseen. Kaikkien aseiden ja metsästyksenkin kieltämiseen.
Typerät harrastajat jotka ovat ymmärtävinään näitä turvallisuuden lisäämiseen pyrkiviä aseluparajoituksia eivät todellisuudessa tunne asiasta muuta kuin oman kapean harrastussektorinsa. Heidän pitäisi selvittää asioiden taustat ja aseharrastuksen koko laaja skaala itselleen ennenkuin muodostavat "mustatuntuu" mielipiteitään ja lausuvat niitä julki. Jokaisen mielipiteellä on toki arvonsa mutta mielipiteet jotka perustuvat siihen että "olen esim. 30v. istunut hirvipassissa ja tiedän kaiken aseista ja nykyinen aselaki on lepsu"" ovat yhtä tyhjän kanssa. Onko kyseinen henkilö selvillä asealan nykyisestä kehityksestä? Tunteeko hän ampumaurheilun, metsästyksen, asekeräilyn jne. erityispiirteitä? Onko nykyinen, voimassa oleva tehokas aselaki hänelle tuttu kaikine pykälineen. Tunteeko Oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen tutkimuksia asiasta vai onko hän vain valtamedian valheellisen ja yksipuolisen itsesensuroidun tiedoittamisen varassa. Onko tullut seurattua aselupaproblematiikkaa laajemmaltikin kuin iltapäivälehdistöstä tai ampumaurheiluvastaisilta tv-kanaviltamme?