Vakuutuslääkärit on asetettava totuusvelvoitteen piiriin

Vakuutustoiminta vaaliteemaksi 2015

/ #156

16.01.2015 08:51

Mielestäni asia pitäisi nostaa vaaliteemaksi, jotta nähdään mikä puolue tai ottaako mikään puolue asiaa hoidettavakseen? Vaalien alla tulee median taholta toivomuksia, jotta kansalaiset voivat esittää kysymyksiä tentattaville puolueille. Olisi hienoa, jos suurella joukolla asiaa viedään eteenpäin ja pyydetään mediassa asiaan vastauksia. Miksi Suomessa, jonka tulisi olla Oikeus Valtio, sallitaan vakuutusyhtiöiden epärehellinen toiminta? Kansalaiset velvoitetaan ottamaan liikenne-, tapaturma- ym. vakuutuksia ja kun vahinko sattuu, niin vakuutusyhtiö keinottelee itsensä vastuusta.

Mielestäni vakuutusyhtiöillä, kuten muillakin yrityksillä, tulisi olla julkisesti nähtävillä toimintaidea, henkilökuntatiedot kuvineen ja yhteystietoineen ym. Nykyään on hyvä, jos vakuutusyhtiöön voi edes soittaa ja sieltäkin vastataan - jos vastataan kasvottomana. Vakuutuslääkäreiden lisäksi lakimiehet pidetään kasvottomina ja myös vakuutusvirkailijat, jotta eivät arjessa menetä kasvojaan työnsä epärehellisyyden vuoksi. Puhutaan vain vakuutusyhtöistä, mutta sellaista henkilöä ei olekaan kuin vakuutusyhtiö - taustalla on aina ihminen, joka tekee mielivaltaisuuksia vammautuneiden ja puolustuskyvyttömien ihmisten elämällä.

Nämä kasvottomat vakuutusyhtiöt käyttävät julkista rahaa ja valtaa omaa talouttaan ja businestään sekä kasvottomien työntekijöidensä palkkoja maksaakseen. Kansalaisten on pakko sallia tämä, sillä politikot eivät tee asialle mitään tai ovat itse mukana tässä rikollisessa toiminnassa.

Olen ollut yhteydessä viime vuosina useisiin politikkoihin mm. Paula Risikko, Anna-Maja Henrikkson sekä hänen ministeriedeltäjänsä, Erkki Virtanen, Maria Tolppanen, Laura Räty ym. ym., mutta kenelläkään ei taida olla arvovaltaa hoitaa asiaa kuntoon. Meidän kansalaisten velvollisuus on nostaa asia keskusteluun ja kysyä, miksi tällainen mielivalta sallitaan Suomessa kansalaisten verovaroilla? Miten nämä lääkärit saavat harjoittaa ammattiaan, kun ne eivät ole rehellisiä?

Mikäli nykyinen toiminta saa jatkua, niin kansalaiset tulee vapauttaa lakisääteisistä vakuutuksista kokonaan. Ottakoot leikkivakuutukset ne, jotka haluavat rahoittaa vakuutusyhtiöiden toimintaa ja luottavat niiden kieroiluun.