ASTRID THORSIN IDEOIMA UUSI ULKOMAALAISLAKI HYLÄTTÄVÄ!

Laura Hellberg
Mikkeli

/ #524 uutisoinnit

14.02.2009 21:23

Katsoin nuo uutislähetykset adressin luovutuksesta ja minusta edelleen näistä aiheista puhuminen mediassa menee väistämättä siihen, että jokainen kansalainen, joka vastustaa mitään ulkomaalaista on rasistinen, tietämätön idiootti.

Minulle adressin allekirjoittaminen ei johtunut siitä, että olisin ulkomaalaisia tai edes ulkomaalaista työvoimaa vastaan. Mikäli ulkomailta tänne tulisi erikoiskirurgi, opettaja, rekkakuski tms, niin tervetuloa vain.

Allekirjoitin tämän adressin, koska vastustan elintasoturistien haalimista ja heidän paapomistaan verorahoillamme samaan aikaan kun oma kansa kärsii. Vastustan myös lapsien hyväksikäyttöä maahan saapumisen turvaamiseksi. Vastustan myös sitä, että turvapaikan hylkäämispäätöksen saanut voi saada oleskeluluvan tuikkaamalla passinsa tuleen.

Minä olin peruskouluikäisenä vahvassa uskossa siitä, että turvapaikka oli niitä varten, jotka oli alkuperämaassaan hengenvaarassa. Tänään se tarkoittaa sitä, että tänne ovat tervetulleita kaikki, oli hätää tai ei, ja jos ei heti pääse niin laitetaan lapsi asialle ja yritetään uudestaan.

Kannatan turvapaikan myöntämistä niille, jotka oikeasti apua tarvitsevat. Kuitenkin enemmän apua olisi paikallisesta avusta (jälleenrakennus, sairaaloiden ja koulujen kunnostus jne.) kuin tarjota maahanmuuttajille ilmainen ruoka ja hotellimajoitus toisella puolella maailmaa. Ei ongelmat ratkea sillä, että asukkaat poistetaan väliaikaisesti muualle, vaan sillä, että jokainen paikallinen osallistuu oman kulttuurinsa muokkaamiseen.

Katson mielenkiinnolla tulevan AK:n, ja toivon että myös turvapaikkahaun väärinkäytökset tulisivat esille.