Pro Sandvik Turku

/ #25 Re: Asian toinen puoli

15.04.2015 18:36

#23: - Asian toinen puoli

Kuulutkohan "nalle W:n" klaaniin?

Ei ole Sandvikilla paljon lakoista taidettu viime vuosina puhua.

Mikä on tarkoittamasi peruselintaso?

Kaikilla "duunareilla" EI ole omakotitaloa, uudenkarheaa Audia, kesämökkiä tai talvilomaa thaimaassa.

Kyllä "duunari" on lomansa ansainnut.  Vai pitäisikö lomat olla vain johtajien etuoikeus?

Asuminen maksaa. Vaikka asuisit kerrostalossa. Vai oletko omakotitalossa asuva johtaja, jota harmittaa naapuritalossa asuva "duunari"? Onko naapuri"duunarin" talo komeampi kuin omasi?

Vaatteitakin tarvitaan. Ollaanhan niin kaukana pohjoisessa, ettei täältä haluta kuulemma enää ostaa edes kaivoskoneita. T-paita, shortsit ja sandaalit ei aina riitä. Ainakaan minulle.

Työmatkoistakin koituu kuluja. Kaikki eivät asu työpaikkansa vieressä. Tai työpaikalla.

Ruokaakin täytyy ostaa. Nykyään on harvoja ruuan suhteen omavaraistalouksia.

Mikä ihme tätä maailmaa vaivaa? Vastaus: Kateus ja ahneus. Mikään ei riitä.

"Isot herrat" erkaantuvat yhä enemmän todellisuudesta. Istutaan Isojen uusien Audien takapenkeillä ja annetaan muiden tehdä kaikki duunit. Ja se Audihan pitää aina olla viimeisintä mallia kaikilla varusteilla. Pitää olla jopa ilmastoituja istuimia ettei vaan vahingossa tule edes istuessa hiki. Puhumattakaan työtä tehdessä. Hyvä jos WC:ssä osataan yksin käydä.Sitten valitetaan kun "duunaritkin" haluaisivat itselleen edes hyvän elintason (ei siis luksusta).

Kuulin sanottavan: "Jos tämä tehdas olisi yksityisessä omistuksessa ja tuottaisi näin paljon voittoa, sulkemisesta ei olisi puhettakaan, vaan ihmiset olisivat tyytyväisiä".