Kaikkien Hitas-asuntojen hintasääntely määräaikaiseksi

Jukka Selenius

/ #8 Edullisia asuntoja ensiostajien kustannuksella

19.03.2009 11:59

Valtuuston kokouksessa keskiviikkona 18.3.2009 Vihreiden ja Sosiaalidemokraattien käyttämissä puheenvuoroissa Hitas-asunnot nimettiin asuntopolitiikan työkaluksi, keinottelijoiden asunnoiksi ja muutenkin esineellistettiin. Hitas sääntelyn purkamista vastustaneet eivät nähneet ihmistä kodissaa vaan he puhuivat puppusanastolla asuntopolitiikasta.
Keskustan Laura Kolbe kannatti sääntelyn purkamista ja osuvasti sano Hitaksen syntyneen -70luvun poliittisessa ilmapiirissä joka oli purettava yhtenä viimeisistä sääntelyn jäänteistä.
Hitas- asunnon edullisuus muodostuu vuokratontista ja laatutason säätelystä, jos rakennuksen latua ja rakentamistapaa tingitään huonommaksi (ilmaista lounasta ei ole) ja asumisen aikan rakentamisen tinkimistä korjataan isoilla rahoila. Vuosien kuluessa asuntomme hinnat jäävät alle yleisen hintatason, eikä muuttaa kannata tai voi.
Me osakkaat olemme maksumiehinä Demareiden ja Vihreiden edullisissa asunnoissa.
Palauttaja tekevät politiikka meidän rahoillamme!

Porvarit, Kokoomus, Kristilliset, Keskusta ainakin olivat vapauttamisen kannalla.

Nyt kun asia on uudelleen valmistelussa koetetaan saada adressiin kaikkien kavereidenkin nimet, sillä oikeudenmukaisuutta kehtaa puolustaa!