Joensuu vapaaksi pelosta

/ #135 Re: Re: Nämä Odin-natsipartiot

08.01.2016 08:39

#130: - Re: Nämä Odin-natsipartiot

Täytyy jotekin olla aivan tavattoman tyhmä ihminen, että ei nyt tajua asioiden eroa ja jankuttaa näistä raiskauksista. Ei kukaan hyväksy raiskauksia tai väkivallantekoja. Ei niiden tapahtuminen lähipiirissä muuta sitä, että kaikki omankädenoikeus on vaarallista. Sitä on yksittäisten ihmisten turvallisuuspartiointi. Vaikka nämä Odinin soturit nyt tuskin ovat edes mitenkään huolestuttavia, saattaa heidän toimintansa hyväksyminen luoda esimerkin ja ennakkotapauksen. Jos nyt sallitaan tällaisten joukkojen partiointi, niin kuka tulevaisuudessa alkaa partioida, kun tästä tulee hyväksyttävä käytäntö. Saksassa huolta aiheutti jokin aika sitten Sharia-poliisien toiminta. Ne olivat ääri-islamilaisten itselleen keksimiä katupartioita. Sellaisiako täälläkin kaivataan. Pitäisi ymmärtää, että pohjoismaisen laillisuusvaltion yksi kulmakivi on siinä, että kaikki valta perustuu tarkasti lakiin. Siitä ei saa lipsua hyvien syiden takia. Kaduilla saa toki kävellä, mutta puuttuminen kanssaihmisten toimintaan on vallan käyttämistä. Se kuuluu vain viranomaisille.