Suomen Koirankasvattajat ry:n vetoomus ja adressi Suomen Kennelliitto ry:n jalostusstrategiaesitystä

Kari Lehtonen
Porvoo

/ #14 Strategia tragedia

04.03.2010 19:14

Aivan oikein on kyseenalaistettu kennelliiton oikeus päättää ja päästää kunnon kasvattajat siipiensä suojaan ja halveksien kieltää muilta kasvatustoiminta. Edellisissä kommenteissa on unohdettu myös ne vastuuntuntoiset kasvattajat jotka eivät vain toimi elilaisten Pevisojen ja muiden hömpötysten mukaan vaan ovat myös valtiovallan vaatimuksesta ALV-rekisterissä olevia ammatinharjoittajia. Voidaan ainakain ajatella jos kennelliitto omilla lakiin perustumattomilla säännöillään vaikeuttaa tai jopa kieltää koko ammatinharjoittamisen että kennelliitto olisi juridisesti korvaus vastuussa täysin laillisen ammatin harjoittamisen vaikeuttamisesta. Moni on kait unohtanut että suomen verolaki vaatii rekisteröitymään ALV velvolliseksi jos elinkeinon harjoittamisen liikevaihto ylittää 8500 euroa vuodessa eli melkein jokainen jo yhdenkin pentueen kasvattaja on verottajan eli valtiovallan mielestä elinkeinon harjoittaja. Onko myöskään ajateltu että kennelliitot rikkovat mahdollisesti EU kilpailu lainsäädäntöä toimimalla monopolisesti ainoina rekisteröinti yhdistyksinä FCI maissa paitsi tietysti Saksassa jossa rekisteröijiä on useampi ja FCI hyväksyy heidät kaikki.
Kuten Juha jo alkajaisiksi sanoi niin meillä kasvattajilla on suuri vastuu siitä että rotujärjestöt ja kennelliitto palaavat taas takaisin puhdasrotuisten koirien kasvattajien etujärjestöksi pois siitä loppumattomien epäonnistumisten suosta jossa liitto on viimeisen vuosikymmenen aikana rypenyt. Ymmärrän että kasvattajien on äärettömän vaikeata olla yhteistyössä tietämättömien ( kaikki tietävien ) fundamentalistien kanssa jotka ovat vallanneet rotujärjestöt. Ei meistä kukaan halua tulluyt samaistetuiksi heihin. MUTTA nyt on todella aika ryhtyä ottamaan rotujärjestöt takaisin kasvattajille .