Koirakuiskaaja Cesar Millan pois TV:stä

Seinäjoki

/ #5 Cesar Millan

16.05.2010 23:13

Karvathan tässä nousee pystyyn! Maailma on mennyt sellaiseksi, että koirille tulisi ostaa lastenrattaat jossa sitä "lenkitettäisiin" puistossa, tavattaisiin vaaleanpunaisilla hattarapilvillä toisia yhtä "mahtavia" ja "oikeuden mukaisia" koirien äitejä/isejä karvaisine vauvoineen.
Hyvä isä siunaa! Koira on koira. Raaempaa meininkiä on luonnossa, susilaumassa. Omega susi on aina se jota nälvitään, revitään, nipistellään ja se saa viimmeisenä syödäkseen. On koiralle reilua, että me pidämme sitä alimpana laumassa, koiralla on laumaeläimen psyyke, se on joko johtaja tai omega. Ei ole välimaastoa, sellaista jossa se voisi olla ihmislapsi, eivät osaa puhua ihmisten kieltä. Mieti kuinka rankkaa olisi olla sellaisessa työyhteisössä johtajana jossa kukaan ei osaa kommunikoida kanssasi ja missä sinulle on lyöty sitä varten koko vastuu harteillesi. On erittäin vastuutonta ja väärin lyödä tällainen myllynkivi koiran kaulaan!

Cesar Millan ei ole KOIRANKOULUTTAJA vaan KOIRAPSYKOLOGI, siitä hän sanoo jokaisessa jaksossaan. Koirapsykologia ei ole temppujen opettamista. Cesar ei käytä väkivaltaa koiriin vaan koskettaa koiraa, niinkuin sudet susilaumassa. Ei sudet opeta toisiaan istumaan, antamaan tassua ja menemään maahan! Sellainen on meitä ihmistä varten! Ja Amerikan eläinsuojelulaki EI kiellä sähköpantoja eikä piikkipantoja, se kannattaa varmaankin ottaa huomioon. Siellä se on ihan joka päiväistä.

Yhdyn edellisiin kommentoijiin! Katsokaa Cesarin ohjelmia avoimin mielin, älkää ajatelko ärsyttääkö ihmisen persoona sinua, vaan sitä kuinka hän toimii. Tutkikaa sen jälkeen kuinka koirat keskenään selvittävät välinsä ja kuinka ne toimivat keskenään. Se keskinäinen toimiminen ei tarvitse turhia sanoja väliinsä, kaikki tapahtuu ääntelemällä ja koskettamalla. Oma koirani ei ole milläänlailla vinoutunut ja olen myöskin soveltanut Cesar Millanin käyttämiä menetelmiä. Omaan suuhuni ei sovi esim. Victoria Stillwellin opetukset.

Maailmassa on niin paljon mielipiteitä, kuin on ihmisiäkin ja siksi olisi väärin, että tietyltä ihmisjoukolta vietäisiin mahdollisuus olla jotain mieltä!

Victoria Stillwellin ohjelmia saa katsoa LIV kanavalta.