Koirakuiskaaja Cesar Millan pois TV:stä

Seinäjoki

/ #9 Cesar Millan

17.05.2010 21:57

"Laumassa täytyy ehdottomasti olla johtaja, eikä se tehtävä todellakaan kuulu koiralle. Tätä mieltä ovat selkeästi myös Cesar sekä Victoria. Johtajuutta ei tarvitse (eikä mielestäni myöskään pidä) selvittää fyysisesti, vaan sen voi tehdä selväksi arkisilla asioilla. Kuka syö ensin? Kuka astuu ovesta ensin? Kuka päättää etenemisen vauhdin? Kuka päättää ketä tervehditään? Kuka päättää milloin tapellaan? Kuka päättää mitä tehdään? Yksinkertaisia pieniä asioita, jotka todellisuudessa ovatkin ihmeen isoja. En muista Cesarin kertaakaan puhuneen ohjelmassa näistä johtajuuteen liittyvistä asioista, pelkästään alistamisesta."

Jos olisit katsonut ohjelmaa hieman tarkemmin olisit saattanut huomata, että juuri samoista asioista puhuu myös Cesar Millan. Kirjassa Laumanjohtaja, käsitellään myöskin samoja asioita. Ihminen menee ovesta aina ensin, ihminen syö aina ensin, ihminen päättää niin suunnan kuin tahdinkin etenemisessä sekä ihminen lopettaa ja aloittaa leikit. Mikäli kaikilla jotka allekirjoittavat adressin olisi oikeasti mielenkiintoa tutkia itse asioita, voisi huomata kuinka samankaltaiset Victorian ja Cesarin opetukset ovat.